Talisker m.fl. i Kvickly

More
19 years 2 months ago #4659 by Towle
Torsdag, fredag og lørdag har Kvickly 1 liters flasker af Talisker, Cragganmore og Dalwinnie til 279 kr. (= 195 kr. for 70 cl.).

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4662 by stig
Replied by stig on topic Talisker m.fl. i Kvickly
Hvordan kan de skrive, at man sparer kr.70/flaske?
Man ser da aldrig 1 liter flaskerne i deres butikker!

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4663 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Talisker m.fl. i Kvickly
Typisk supermarkeds-kunstig-førpris-knaldtilbud-lokke-kunder-i-butikken-salgsgas

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4665 by stig
Replied by stig on topic Talisker m.fl. i Kvickly
Det er ikke bare salgsgas, men direkte ulovligt, hvis de ikke har solgt disse flaske til denne normalpris.

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4667 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Talisker m.fl. i Kvickly
Ak ja - du har en pointe dér. Men vil nogen lægge sag an?

Går den - så går den er vist desværre ret kendetegnende for den branche

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4674 by Duffer
Replied by Duffer on topic Talisker m.fl. i Kvickly

Ak ja - du har en pointe dér. Men vil nogen lægge sag an?

Går den - så går den er vist desværre ret kendetegnende for den branche


Selvsamme forretning er også sigtet (ifølge programmet Kontant på DR i går) for at sælge tysk oksekød som værende dansk.

Der foregår mere end forbrugeren er klar over...!!!

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4676 by MacLars
Replied by MacLars on topic Talisker m.fl. i Kvickly
Fra forbrugerstyrelsenshjemmeside

...Forbrugerombudsmandens retningslinier om sammenlignende prisreklamer, hvoraf det fremgår, at anvendelse af en nu-pris kræver, at varerne er blevet solgt eller udbudt i forretningen til en højere pris i en længere periode umiddelbart før prisnedsættelsen. Endvidere kræves det, at i annoncering og ved skiltning skal den tidligere gældende pris eller prisnedsættelsens størrelse oplyses, ligesom det skal kunne dokumenteres, at før-prisen er korrekt.


Nu følger jeg ikke voldsomt meget med i prissætningen af whisky i den lokale Kvickly (Xtra), men jeg fornemmer at de engang imellem ryger tilbage på normalpris, for efter en uges tid at køre på tilbud i længere tid end de var til normalpris (3-4 uger). En god effekt ved deres (måske kunstige) tilbud er at en del falder for fristelsen og efter et stykke tid vil prøve andre whiskyer og udvikler en sund interesse for emnet ;-)

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4678 by stig
Replied by stig on topic Talisker m.fl. i Kvickly

Fra forbrugerstyrelsenshjemmeside

...Forbrugerombudsmandens retningslinier om sammenlignende prisreklamer, hvoraf det fremgår, at anvendelse af en nu-pris kræver, at varerne er blevet solgt eller udbudt i forretningen til en højere pris i en længere periode umiddelbart før prisnedsættelsen. Endvidere kræves det, at i annoncering og ved skiltning skal den tidligere gældende pris eller prisnedsættelsens størrelse oplyses, ligesom det skal kunne dokumenteres, at før-prisen er korrekt.


Nu følger jeg ikke voldsomt meget med i prissætningen af whisky i den lokale Kvickly (Xtra), men jeg fornemmer at de engang imellem ryger tilbage på normalpris, for efter en uges tid at køre på tilbud i længere tid end de var til normalpris (3-4 uger). En god effekt ved deres (måske kunstige) tilbud er at en del falder for fristelsen og efter et stykke tid vil prøve andre whiskyer og udvikler en sund interesse for emnet ;-)

MacLars


I København ser jeg tit disse i 70 cl. flasker men aldrig i 1 liter til normalpris.
Er det anderledes i Jylland?

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4679 by MacLars
Replied by MacLars on topic Talisker m.fl. i Kvickly

I København ser jeg tit disse i 70 cl. flasker men aldrig i 1 liter til normalpris.
Er det anderledes i Jylland?

Jeg har kun set flaskerne når de er på tilbud, for da står de nærmest i vejen for en når man skal ind/ud af butikken - og da har det altid været 1 liters. Om det er 70cl. når de kører med normalpriser skal jeg ikke sige, for da gemmer de dem lidt af vejen ;-)

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #4683 by smalle
Replied by smalle on topic Talisker m.fl. i Kvickly
I Kvickly Xtra i Rosengårdscentret (Odense) har de The Balvanie double wood 12 års 70cl. til 199.00
Du sparer 145.00 .

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.181 seconds