Kommentar: WWW Aftapninger 2007

More
16 years 6 months ago #13278 by Spojs
Er der nogen der har fået smagt på disse to aftapninger ?

Spojs

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 6 months ago #13279 by dmwa
Hvis det er smagsnoter, du er ude efter - så er her nogle "spinkle" at gå efter.

Caol Ila - en kraftfuld og røget Caol Ila - især alderen taget i betragtning. På trods af de mange år i træet, har den fortsat meget røg i sig.

Littlemill - Har nok ikke den bedste "næse" - men smagen er en af de bedre Littlemill. Den minder mig faktisk meget om den friskhed og frugt/bær der er i de "rigtige" irske malts. Er man interesseret i en af disse, skal man nok ikke vente for længe - der er kun 15 tilbage af hver....

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 5 months ago #13395 by MacNiels
Har revet proppen af begge flasker.

Littlemill er en positiv overraskelse, det er ikke en top whisky, men ganske god

Caol Ila'en er derimod rigtig lækker. Stuen fyldtes med røg, da proppen røg af, men ellers var det ikke den store røg ting.
Dette passer mig dog fint, men den høre til de absolut bedre Caol Ila jeg har fået

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 5 months ago #13401 by MacLars
Littlemill'en er en rigtig behagelig whisky og ret drikkelig, en af de bedre fra det destilleri. Duften var den dog en anelse anonym, men det kan være der skal bruges lidt mere tid på den end vi lige gjorde, så nu må vi se når den smages igen...

Stuen fyldtes med røg, da proppen røg af

Nu var jeg jo heldigvis i stuen da proppen røg af, og jeg frygtede en røgbombe med så markant en duft der spredte sig, og eftersom jeg generelt har lidt bøvl med at finde Caol Ila jeg finder interessante så var der ikke store forhåbninger...Men de blev i den grad skudt til skamme, sikke en dram! En herlig sød røg helt og holdent integreret i whiskyen, hvilket er helt modsat det jeg får af smagsoplevelse med Caol Ila'er hvor røgen er markant udskilt fra whiskyen og ikke arbejder sammen (i hvert fald ikke arbejder sammen med mine smagsløg!)

Så endnu en gang må jeg konstatere at de Falster aftapninger altså har det med at være fremragende! Godt gået!

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 5 months ago #13403 by Duffer

eftersom jeg generelt har lidt bøvl med at finde Caol Ila jeg finder interessante

Krügers Caol Ila er fremragende :-)

Caol Ila 14 yo 1991/2006 ‘Eidora 6' (56.1%, Krüger's WhiskyAuction, 287 bottles) Colour: pale straw. Nose: similar of course, maybe a tad less clean and pure again. More vanilla, coffee and nougat. A more active cask it seems. With water: yes, that brings the wood out. Green tea and freshly sawn oak. Mouth (neat): excellent attack on gentian spirit this time, liquorice, butter pears"¦ And peat and smoke and pepper"¦ This one is different, maybe more complex. With water: softer of course, a little more on bitter oranges. Something medicinal, which is unusual with these Caol Ilas I think (camphor). Marzipan. Top-notch version. 88 points.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.121 seconds