Tager (god) whisky skade af at ligge på frost??

More
9 years 5 months ago #31972 by CarloMonte
Jeg har brug for lidt hjælp her.

Jeg har bestilt en whisky til 1.800 kr., som nettop er ankommet til den pågældende butik som jeg har bestilt fra.

Problemet er blot at leverandøren har lavet en fejl i forbindelse med afsendelsen, og har sendt alle varer afsted i en frysecontainer. Der har alle varerne så ligget og hygget sig i 2-3 dage.
Vin, øl og sodavands produkter er alt ødelagt, men gin, vodka, bittere og min whisky har det fint......påstår de.

Både sælger og leverandøren siger nemlig at min whisky ikke har taget skade, da den sagtens kan tåle frost, men jeg har hørt fra en kender, at nogle af smagsstofferne uden tvivl vil blive taget af live, efter en så hård omgang frost.

Hvad siger de kloge mennesker herinde? Tror i at min whisky har taget skade?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago #31973 by Macdeffe

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago #31974 by dmwa
En lille at tænke over

Shakleton whiskyen - hvis den ikke kunne tåle at ligge på Sydpolen i 100 år - så havde Whyte & Mackay vel ikke lavet en kopi af den????

Men hvorfor oplyser forhandleren overhovedet, at den har ligget på frys, hvis han ikke har bekymringer om det. Han ville vel heller ikke have oplyst, at det ikke var en dansk men en østeuropæisk chauffør, der havde kørt den, at det havde været 40 grader varmt på et lager under transporten - eller andre "urelevante" ting forbundet med transportforløbet???

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago #31975 by Lading

En lille at tænke over

Shakleton whiskyen - hvis den ikke kunne tåle at ligge på Sydpolen i 100 år - så havde Whyte & Mackay vel ikke lavet en kopi af den????

Flemming


Med salgsudsigterne i den histore var smagskriterierne nok ikke den overvejende grund til udgivelse ;-)

Lading

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 5 months ago #31976 by Peteys
Nu havde jeg fornøjelsen af at lave det oprindelige eksperiment, og tænker der nok er en lille forskel. Men hvis ikke du har en ikke frossen flaske at sammenligne med, så er det sku nok svært.
Jeg vil dog holde øje med proppen, jeg ved ikke lige om den kan tåle frost...

Hvilken forhandler er det i øvrigt?
Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.162 seconds