Kommentar: Tullibardine bryger øl

More
19 years 3 months ago #3802 by Macdeffe
Jeg kender ikke noget til Tullibardine. Hvis jeg har smagt deres whisky har jeg ikke bidt mærke i det. Jeg kan dog se på deres hjemmeside www.tullibardine.com at de er kommet med en række nye aftapninger. De siger også i artiklen i Herald at de vil lave et kvalitetsprodukt, så måske der kommer en masse godt whisky derfra (Ligesom da Bruichladdich startede op igen)
Er der nogen der er bekendt med de nye Tullibardine ?
Til gen gæld kender jeg Bridge of Allan der laver deres øl. Det er et ganske udmærket (sagt på jysk) lille mikrobryggeri, med tilhørende pub så det lyder rigtigt spændende
www.bridgeofallan.co.uk/ hvis man må indlægge et øllink :-)

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 months ago #3806 by MortenMacAlabur
Hej MacDeffe
I tilknytning til opstart af vores lille andelstøndeforening forsøgte vi at få fat i en af de nye aftapninger - 10Y OB - til smagningen, hvor vi skulle vælge et fad. Det lykkedes desværre ikke. En af medlemmerne har dog betegnet den som "nedløbsrør" ;-) hvad det dækker over ved jeg ikke helt.

Vi har dog senere smagt deres Vintage 1993 10Y til et bestyrelsesmøde, og som jeg husker det var vi glade for at have valgt et fad fra Arran.
93'eren, som jeg har noteret det:
N: sprittet og varm, anelse prikken, blomster og parfume
S: Bitter, anelse salt, let og tør, cremet, citrus (frugt?), vinøs, lettere olieret
F: Mellem, noget fylde - klinger lidt hurtigt af
Bemærk at jeg ikke er dreven i dette, men finder det ganske interessant ;-)

Slainte, Morten

Slainte, Morten
MacAlabur Andelstøndeforening af 2004

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.150 seconds