Kommentar: Robert Burns aften i Århus

More
19 years 2 months ago #4107 by karlejnar
Ja virkelig en hyggelig aften. Tak for det Stig, og stærkt, at du gennemførte arrangementet på trods af lav tilslutning. Og hvad, det er jo egentlig mest synd for dem, der ikke havde meldt til. Ikke engang en sidste øjebliks åbning for andre end medlemmer, kunne trække flere til.
Enten kan de ikke lide haggis og lam, eller også synes de, at 3 whiskies på smagning, plus til maden, plus det løse er for lidt til pengene.
Men Stig havde virkelig fundet nogle eksklusive whiskies både til smagningen og til maden. Og selve maden var virkelig udsøgt lækker, selv om jeg ikke normalt er meget for lam, var denne kølle virkelig veltilberedt. Og osten var til UG. Hvad var det egentlig, der var med den norske ost, som Stig ville afsløre, når vi havde spist den?
Og musikken, ja det var næsten som at være i vort "andet hjemland". Der var virkelig gang i den indre biograf under de smukt fremførte numre.
Og Bill er jo en gammel ven af huset, fra da han kom herover første gang. Hans sækkepipe var stadig meget højtlydende, dog lidt mere ørevenligt her end i en lille dagligstue. En højlandssækkepipe lyder heller ikke værst under de store bøgetræer i Rold Skov, men det er en helt anden historie.
Jeg måtte desværre ile afsted til det sidste tog nordpå inden den frie bar, så det må andre berette om.

Her er mine mere eller mindre fuldstændige noter på de smagte whiskies, hvis det kan interessere nogen:
Glenury Royal: Duft: Blomster, frugt. Smag: do. Lang finish. 3 ½

Bladnoch: Duft: Blomster, græs. Smag: Sød malt & frugt. Middel finish med lidt krydderi. 4.
Benrinnes: Duft: Sød sherry, chokolade. Smag: Sherry. Lidt træ i finishen. 3.
Brora: Duft: Sød, sherry. Smag: Tørv, dæmpet røg, sherry. Middellang finish med røg & tørv. Chokolade dukker op efter nogen tid. 5.

St.Magdalene: Duft: Sød, blomster. Smag: do. Middellang finish. 4.
Teaninich: Duft: Tørret frugt. Smag: do. Let bitter finish. 3 ½.
Lagavulin DE: Duft: Røg under sherry. Smag: Røg, tørv, lidt sherry. Middellang finish. 4 ½.

Jura peated: Duft: Tørv, sød vanille, en anelse "freshmake". Smag: Sød malt, tørv, røg. Kort finish. 4 ½. Meget bedre resultat end Bunnahabhains lignende forsøg, Moiné på 7år. Tak for et godt initiativ Vivi.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4109 by karlejnar
Underligt, kunne kommentere artiklen, men var åbenbart logget ud i mellemtiden. OK det var også en lang kommentar, men alligevel.
Det bliver nok bedre, når siden bliver flyttet til en anden server.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4115 by Macdeffe
Haggis smager godt, så det kan da ikke skræmme nogen. Og måske - Jeg kender ikke nogen der ikke lide haggis. jeg kender en del der TROR de ikke kan lide haggis

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4116 by MacLars
Jeg er normalt ikke glad for lam, men den kølle vi fik i fredags var helt forrygende - ja al den mad vi fik var super tilberedt. Hele arrangementet var på 5-skalaen til et 5 ½ ;-)

Underligt, kunne kommentere artiklen, men var åbenbart logget ud i mellemtiden. OK det var også en lang kommentar, men alligevel.
Det bliver nok bedre, når siden bliver flyttet til en anden server.

Det er tilladt at kommentere artikler anonymt, men jeg kan se at de så ikke blev vist hvis man gik via forum til kommentarerne - jeg kigger på problemet - jeg har tilknyttet kommentaren til dig Karl Ejnar, så den kan ses via forum ;-)

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4121 by dmwa

Jeg er normalt ikke glad for lam, men den kølle vi fik i fredags var helt forrygende - ja al den mad vi fik var super tilberedt. Hele arrangementet var på 5-skalaen til et 5 ½ ;-)


Du er åbenbart helt oppe at ringe MacLars - for det var altså lørdag, vi fik kølle....

Slainthe

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4122 by MacLars
hmm...detalje! ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4124 by karlejnar
MacLars skrev:

Det er tilladt at kommentere artikler anonymt, men jeg kan se at de så ikke blev vist hvis man gik via forum til kommentarerne - jeg kigger på problemet - jeg har tilknyttet kommentaren til dig Karl Ejnar, så den kan ses via forum

Tak for det. Så forstår jeg bedre. Var godtnok logget ind, men det sker jo, at man bliver "smidt" af igen.
Når man så er dybt koncentreret på at skrive et (langt :roll: ) indlæg, så lægger man jo ikke mærke til det, før den sendes.
Mht anonyme kommentarer - står der ikke, at man skal logge ind for at skrive kommentar til artikler, eller husker jeg forkert?

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4125 by MacLars

Mht anonyme kommentarer - står der ikke, at man skal logge ind for at skrive kommentar til artikler, eller husker jeg forkert?


Nu gør der i hvert fald altid...dog kan det ikke udelukkes at man er blevet logget automatisk af hvis man er uheldig at ligepræcis "identifikationspakken" går tabt pga. liniebelastning...så...vi ser også frem til at vi snart flytter

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4126 by karlejnar
MacLars skrev:

Det er tilladt at kommentere artikler anonymt, men jeg kan se at de så ikke blev vist hvis man gik via forum til kommentarerne - jeg kigger på problemet - jeg har tilknyttet kommentaren til dig Karl Ejnar, så den kan ses via forum

Tak for det. Så forstår jeg bedre. Var godtnok logget ind, men det sker jo, at man bliver "smidt" af igen.
Når man så er dybt koncentreret på at skrive et (langt :roll: ) indlæg, så lægger man jo ikke mærke til det, før den sendes.
Mht anonyme kommentarer - står der ikke, at man skal logge ind for at skrive kommentar til artikler, eller husker jeg forkert?

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4146 by stig
Hej Alle,

det glæder mig, at I syntes det var et godt arrangement.
Jeg har lige lidt kommentarer til jeres indlæg.
Teaninich'en er en aftapning fra Dun Bheagan serien.
Mht. osten, så var det den spanske, som jeg ikke ville fortælle mere om. Det skyldes, at det er en gedeost. Når folk hører om gedeost, så rynker de på næsen, men disse spanske manchegos er bare fantastiske.

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4150 by karlejnar
Stig skrev:

Mht. osten, så var det den spanske, som jeg ikke ville fortælle mere om. Det skyldes, at det er en gedeost. Når folk hører om gedeost, så rynker de på næsen, men disse spanske manchegos er bare fantastiske.

Jeg må jo ha' hørt forkert så, når jeg troede den var norsk. (De laver også gedeost)
Men du har ret, det var en formidabel god ost :P :P :P
Ligeså Glenphilly'en, men den har vi jo smagt nogen gange nede ved Al.
Begge havde nogle smagsnuancer, som jeg genfinder i Cheddar. Vi spiser altid Cheddar, når vi er i Skotland, så min indre film var flere gange "over there" i løbet af aftenen, og ikke bare p.g.a. musikken og stemningen.

BTW: Ulla har lige købt 2,5 kg irsk cheddar i Metro :P :P :P . Er der nogen, der ved om det kan fryses? :shock:

PS: Er der ingen, der vil fortælle, hvordan resten af aftenen gik? Fik I tømt Stig's slatter?

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4154 by ole
Det lyder til at have været en kanon hyggelig aften, MEN lam og Haggis!- såfremt menuen havde været noget andet tror jeg der havede været større tilslutning.

Hvad med den Ardbeg smagning i Århus? (Stig).

Hilsen

Ole

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4155 by Macdeffe
Altså Ole, menuen er Haggis og kun haggis til en robert burns aften. Sådan er det.

Jeg var selv til Robert Burns aften på Cockney ugen før og vi fik en fantastisk haggis hvor der omtrent var slagsmål om at få tredie gang. Men der var også en delikat gang neeps med muskatnød og hvad ved jeg.

Robert Burnsaften er Haggis, Poetry, whisky, whisky, whisky og whisky. Hvad der kommer derudover af andre Skotske tiltag som sækkepiber, folkemusik, øl, lammekød med mere må man bare tage med :-)


MacDeffe (Haggis-fan) og træt af at jeg ikke kunne være tilstede d. 29 Januar. To gange Robert Burns havde været godt

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.284 seconds