Kommentar: Whiskysmagning på Dronning Louise, Torvet i Es

More
19 years 2 months ago #4218 by dmwa
Formoder at der er tale om en tanketorsk, da vedkommende har skrevet, at The Famous Vintage Grouse kommer fra Highlands!

Vintage Malt er en vatted / blended malt whisky - og efter producentens udsagn er der "meget godt" i den - Macallan, Highland Park og Bunnahabhain - men sikkert også andet.

At Famous Grouse markedsføres fra Glenturret destilleriet i Højlandet er så en helt anden sag - men som sagt, enten er der tale om en tanketorsk - eller også må vi igen erkende, at markedsføring af blended / vatted malts overstiger alle grænser, hvis man kan få besøgende på Glenturret Distillery til at tro, at det er her (og kun her) Famous Grouse laves.

Som måske bekendt er der jo et meget anderledes besøgscenter på Glenturret Distillery - "The Famous Grouse Experience" (hedder det vist nok - så vidt jeg lige husker i hovedet).

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming Gerhardt-Pedersen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4225 by fao
The Famous Grouse - vintage malt - årgang 1992. Highlands ellers en udmærket whisky. 8)

Efter en kort introduktion om whisky brygningens grundprincipper, tager Tommy, med start i Lowland, os rundt til Highlands, Speyside, Islands, Islay og Campbeltown.


Men hvor finder man lige whiskyen fra Islay og Campbeltown, i de nævnte flasker :?:

Menes det at man kommer igennem alle fem regioner - Highlands, Speyside, Islands, Islay og Campbeltown, i samme flaske Famous Grouse.

Ellers smart hvis man selv skal kører hjem :lol:

Frank

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4226 by stig
Hvis I kigger nærmere på produkterne, så finder I en sammenhæng.
Hint - Auchentoshan er undtagelsen!

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4227 by dmwa
Frank - du mangler lige forhistorien - du skal ikke læse i "debat" - men under nyheder....

Stig - du har da ret i, at der er en ssammenhæng mellem destilleriernes ejerskab - og at Auchentoshan derfor falder udenfor - men gruppen har jo ikke et lavlandsdestilleri, så skal man regionerne rundt - og det skal vi jo - så må man jo ty til en "outsider"

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4229 by fao
Jeg kan godt se at der er sammenhæng i ejerskabet.
Men jeg må være lidt tungnem eller drukket for dålig whisky :oops:
for jeg kan ikke se sammenhænget til Islay og Campbeltown.

Frank

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4238 by MacNiels
Der er rettet lidt i programmet til denne smagning.

Whiskynyt.dk

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.189 seconds