Kommentar: Edradour

More
19 years 2 months ago #4383 by karlejnar
Så mangler vi bare at DMWA holder Edradour SFTC-smagningen i Århus ;-)

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4384 by caskdk
Replied by caskdk on topic Kommentar: Edradour
Det kan han sikkert overtales til

Claus

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4390 by dmwa
Replied by dmwa on topic Kommentar: Edradour
Når MALTEN udkommer, vil man kunne læse om, smagning 1. april 2005 - alle 6 + det løse.....

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4393 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Kommentar: Edradour
Hvad?? Er det en aprilsnar, eller er der to smagninger i Århus den 1.april? :shock:

ScotSpain Ardbeg vs. Islay mod Edradour SFTC wood finishes.

Svært valg :?

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4396 by Duffer
Replied by Duffer on topic Kommentar: Edradour
Århus - jeg syntes Kolding er et mere centralt valg... :oops:

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4397 by MacChristensen
Replied by MacChristensen on topic Kommentar: Edradour

Århus - jeg syntes Kolding er et mere centralt valg... :oops:


.....ja det koster kun det halve i tog fra Esbjerg..... :wink:

Slainte
Jesper

Slainte,
Jesper

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4398 by dmwa
Replied by dmwa on topic Kommentar: Edradour
JA - hvem kom først - hønen eller ægget.

Vi havde rent faktisk bestilt lokalet, da vi så Scotspains smagning annonceret på Whiskynyt. Men vi har jo nok mere en "forpligtelse" overfor læsere / abonnenter af MALTEN end for WhiskyNyt - trods alt.

Hvorfor Kolding - hvis man bor i Esbjerg???

I MALTEN har vi i øvrigt ofte efterlyst hjælp fra læserne til lokaler i lokalområdet - men det har ikke givet den store respons blandt vore læsere - det skyldes formentlig, at der enten allerede er et godt udbud fra andre "whiskysmagnings-arrangører" - eller at interessen ikke er voldsom? (Det kræver naturligvis også, at man læser MALTEN....)

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming Gerhardt-Pedersen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4399 by Duffer
Replied by Duffer on topic Kommentar: Edradour

Hvorfor Kolding - hvis man bor i Esbjerg???


Esbjerg - Kolding 70 km
Esbjerg - Århus 145 km

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4400 by dmwa
Replied by dmwa on topic Kommentar: Edradour

Hvorfor Kolding - hvis man bor i Esbjerg???


Esbjerg - Kolding 70 km
Esbjerg - Århus 145 km


Esbjerg-Esbjerg - 0 km...

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4401 by Duffer
Replied by Duffer on topic Kommentar: Edradour


Esbjerg-Esbjerg - 0 km...


Skal det forstås sådan at du vil komme her til byen :shock:

Hvis ja - så kan jeg muligvis være behjælpelig med lokaler og promotion :?

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4402 by MacChristensen
Replied by MacChristensen on topic Kommentar: Edradour


Esbjerg-Esbjerg - 0 km...


Skal det forstås sådan at du vil komme her til byen :shock:

Hvis ja - så kan jeg muligvis være behjælpelig med lokaler og promotion :?


Count me in ! 8)

Jesper

Slainte,
Jesper

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4403 by dmwa
Replied by dmwa on topic Kommentar: Edradour

Skal det forstås sådan at du vil komme her til byen


Ja - vi stiller gerne op over hele landet - men vi kender altså ikke de lokaler steder.... så HJÆLP....! til selvhjælp

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4404 by JimTaggart
Replied by JimTaggart on topic Kommentar: Edradour
Hvor er det ærgeligt, at der (igen) er sammenfald af whiskysmagninger i Århus. Det må være til alles fordel at sprede arrangementerne lidt ud - jeg er sikker på, at mange af deltagerne gerne ville med til begge smagninger. Jeg har naturligvis forståelse for, at lokaler allerede kan være booket - alligevel vil jeg atter opfordre arrangørerne til intern kommunikation.

Venlig hilsen
Lars Knudsen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4411 by dmwa
Replied by dmwa on topic Kommentar: Edradour

Jeg har naturligvis forståelse for, at lokaler allerede kan være booket - alligevel vil jeg atter opfordre arrangørerne til intern kommunikation.


Jamen det lyder da også let - hvor mange skal vi spørge, og reelt hvorfor??? Vores smagninger annonceres primært i MALTEN, og er møntet på MALTENs læsere. Scotspains annonceres på deres egen hjemmeside og med mail til resp. betalende medlemmer, MAC Y gør det via deres egne forhandlere, K&S/Vingoble ligeså - så er det i bund og grund det samme "marked/kundeunderlag" man henvender sig til - bortset fra Whiskynyt, der via deres kalender jo på udmærket vis giver et godt overblik.

Men - vi kan hurtigt blive enige om, at dete ikke er optimalt - og at antallet af smagninger efter vores opfattelse også er større end efterspørgslen - men Dansk Maltwhisky Akademi har droslet meget ned de seneste år....

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming Gerhardt-Pedersen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4446 by JimTaggart
Replied by JimTaggart on topic Kommentar: Edradour
Flemming skrev:

Jamen det lyder da også let - hvor mange skal vi spørge, og reelt hvorfor??? Vores smagninger annonceres primært i MALTEN, og er møntet på MALTENs læsere. Scotspains annonceres på deres egen hjemmeside og med mail til resp. betalende medlemmer, MAC Y gør det via deres egne forhandlere, K&S/Vingoble ligeså - så er det i bund og grund det samme "marked/kundeunderlag" man henvender sig til - bortset fra Whiskynyt, der via deres kalender jo på udmærket vis giver et godt overblik.

Hej Flemming.
Ja, jeg synes faktisk, det lyder rimelig let. Hvor mange der skal spørges? Tja, Scotspain, Skjold-Burne og K&S(vignoble) holder alle jævnligt åbne smagninger i Århus, så med få telefonopkald, og en vis samarbejdsvilje, vil det kunne lade sig gøre.
Hvorfor, der skal spørges? For ikke at kappes om de samme whiskygængere. Desuden vil det give os whiskyhungrende forbrugere, :wink: , glæden ved en smagning mere. Som medlem af DMWA og jævnlig whiskydeltager hos Scotspain og Skjold-Burne vil jeg gerne deltage i alle 3's arrangementer, men jeg er måske en uddøende race? Er antallet af smagninger virkelig meget større end efterspørgslen?

Nå, men den 1. april skal der vælges mellem 2 gode oplevelser, og det er jo ikke det værste, men derfor kan det godt være svært :? :)

Venlig hilsen
Lars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4448 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Kommentar: Edradour
Lars (aka JimTaggart) skrev:

Nå, men den 1. april skal der vælges mellem 2 gode oplevelser, og det er jo ikke det værste, men derfor kan det godt være svært

Ja det er svært. På den ene side vil jeg gerne bakke om om Stig, når han tager den lange vej herover. På den anden side vil jeg som medlem også gerne deltage i en DMWA smagning, som giver mulighed for at bekræfte/aflive mine forbehold omkring "wood finishes"

men jeg er måske en uddøende race?

...så tilhører vi samme race, håber ikke vi er ved at uddø :wink:

Er antallet af smagninger virkelig meget større end efterspørgslen?

Svært at sige, men mener der er smagninger over hele spektret, både for begyndere og "gamle rotter" som os. Hvilket giver mulighed for at vælge mellem mange forskellige oplevelser. Ulempen er så hvis de ramler sammen på samme tid, så bliver valget nogen gange svært :?

Men sådan er livet jo - ethvert valg medfører fravalg :roll:

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4460 by BigMac
Replied by BigMac on topic Kommentar: Edradour
Karlejnar skrev:

...så tilhører vi samme race, håber ikke vi er ved at uddø


Det tror (læs: håber) jeg heller ikke vi er... :wink:

Hvis man f.eks. ser på deltagelsen i de arrangementer som Aalborg Whisky Laug har holdt siden stiftelsen i foråret 2003, så har alle smagninger - så vidt jeg er orienteret - været udsolgt :!:

Sådan ser det ud i Nordjylland :wink:

Mvh

BigMac

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4463 by BH
Replied by BH on topic Kommentar: Edradour
Jeg er ligesom Karlejnar, Lars og mange andre med til de smagninger som er tilgængelige. Mange af de mennesker jeg møder til f.eks. Stigs smagninger er da også medlem af DMWA og brugere af whiskynyt.

Jeg synes det er ærgeligt at der er flere smagninger samme dag i samme by. At jeg så ikke kan d. 1. april er en helt anden sag.

Vi er nogle der møder op til alle de smagninger der er muligt.

Bjarne H.

Bjarne Hagen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4479 by dmwa
Replied by dmwa on topic Kommentar: Edradour
Jim Taggart Skrev:

Er antallet af smagninger virkelig meget større end efterspørgslen?


Hvis du spørger mig - JA.

De 2 smagninger (Scotspain) jeg har deltaget i var "langt fra" udsolgt, da de blev holdt i Århus. Dansk Maltwhisky Akademi bliver sjældent kontaktet af læserne, fordi de mangler smagninger - så det tager vi som et udtryk for, at de er "mættet" af de eksisterende udbud.

Dansk Maltwhisky Akademi afholdte for år tilbage en del smagninger - men da tilmeldingerne dalede støt, og vi aflyste flere på grund af manglende interesse - så holdt vi lidt igen.

Kigger man på WhiskyNyts kalender - så er der jo næsten ugentlige tilbud i de større byer - mange er ikke på, vi afholder en del smagninger, hvor "vi bliver bestilt" - som f.eks. Kombi Hornslet og Møllers Corner i Rønde (næste smagning 19. marts 2005).

Så jo, der er flere smagninger, end der er deltagere.

Så er der jo blot det med indfaldsvinklen - er det en smagning, der skal avle salg - eller en smagning, der skal udbrede kendskabet??

De smagninger vi afholder, skal jo ikke avle salg (til os) - men udbrede kendskabet, derfor er vores parameter, at smagningens indtægter står mål med udgifterne - vi har ikke et eftersalg....

De smagninger Scotspain, Vingoble, MAC Y ´s forretninger, Juuls, Skjold Burne - for blot at nævne nogle - afholder er jo "med salg for øje" - og intet galt i det - men der er det knap så væsentligt, om der kommer 15 eller 35 - hvis bare de 15 er kunder, der efterfølgende bliver gode kunder i butikken.

Endelig er der Whiskylaug - en mere "intim" forsamling, hvor man jo støtter hinanden i den fælles sag, og hvor det sociale er mere i højsædet, end mange af ovenstående....

Dette var blot nogle af vore tanker - de behøves ikke at være rigtige - men det er vores oplevelse....

Slainthe - og glem ikke at gå til smagninger!

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming Gerhardt-Pedersen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4480 by MacLars
Replied by MacLars on topic Kommentar: Edradour

Kigger man på WhiskyNyts kalender - så er der jo næsten ugentlige tilbud i de større byer - mange er ikke på, vi afholder en del smagninger, hvor "vi bliver bestilt" - som f.eks. Kombi Hornslet og Møllers Corner i Rønde (næste smagning 19. marts 2005).


Vi lægger alle de smagninger vi får kendskab til i kalenderen, dette kan jo så både anvendes af folk der eftersøger en smagning, og folk der arrangerer smagninger, så de evt. kan vælge en anden dag hvis de synes der er for mange smagninger i samme område den pågældende dag/periode.

Så vi kan kun opfordre til så tidligt som muligt at indsende data om smagninger - de behøver ikke være fyldestgørende fra starten, vi kan altid rette i evt. smagslister mv.

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4481 by JimTaggart
Replied by JimTaggart on topic Kommentar: Edradour
Tak for tankerne, Flemming. Jeg har lige en enkelt kommentar.

Flemming skrev:

De smagninger Scotspain, Vingoble, MAC Y ´s forretninger, Juuls, Skjold Burne - for blot at nævne nogle - afholder er jo "med salg for øje" - og intet galt i det - men der er det knap så væsentligt, om der kommer 15 eller 35 - hvis bare de 15 er kunder, der efterfølgende bliver gode kunder i butikken.

Endelig er der Whiskylaug - en mere "intim" forsamling, hvor man jo støtter hinanden i den fælles sag, og hvor det sociale er mere i højsædet, end mange af ovenstående....


Det er absolut min opfattelse, at det sociale også er i højsædet, når jeg fx. går til en Scotspain-smagning. Kombinationen af whiskykompetence, lysten til at udforske og hyggeligt samvær går fint i spænd og det sociale er fuldt på højde med dét, jeg har oplevet i whiskylaug.

Som forholdsvis ny-jyde tænkte jeg inden jeg flyttede fra Fyn, om det ville være let at komme ind i (læs infiltrere :wink: ) det århusianske whiskymiljø - det har vist sig at være ganske ligetil. Jeg føler mig som en velkommen whiskytosse.

Det er ligeledes min klare opfattelse, at personerne bag disse smagninger er drevet af en ægte lyst til at formidle og udbrede kendskabet til maltens forunderlige verden - ligesom du selv, Flemming.

Venlig hilsen
Lars Knudsen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4483 by dmwa
Replied by dmwa on topic Kommentar: Edradour
Hej Lars

Naturligvis er vi alle ildsjæle - og der er naturligvis også masser af socialt indblandet i smagninger - uanset hvem der holder.

Det jeg mente var, at vi ikke kan afholde en smagning, hvis økonomien den aften vi afholder den, ikke hænger sammen - det kan en forretning der har efterfølgende salg se anderledes på, da der for dem ligger en grad af reklame i det.

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.346 seconds