Brænderiet Limfjorden

More
8 years 6 months ago - 8 years 6 months ago #33186 by Towle
Brænderiet Limfjorden was created by Towle
Under et kalas med stegte ål ad libutum på Feggesund Kro i går hørte jeg, at der skulle være et brænderi i gang i Sillerslev på Mors.

Da alle familiemedlemmer i Sillerslev er døde, kommer jeg der ikke længere så ofte, så det var helt nyt for mig.

Og det er ganske vist: »Brænderiet Limfjorden« blev faktisk etableret i 2013 og deres 2. edition er faktisk allerede udsolgt.

Destilleriet er indrettet i et hus på den gamle mole, som min morfars bror, Daniel Balle, lod opføre. Herfra drev han fiskehandel og forædling.

www.braenderiet.dk

Venlig hilsen
Kurt "Towle"
Last edit: 8 years 6 months ago by Towle.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
5 years 10 months ago #34613 by MacNiels
Replied by MacNiels on topic Brænderiet Limfjorden
Brænderiet Limfjorden frigiver første whisky i Salling whisky trilogien til pinse - fredag den 18. maj

”Navnet på whiskyen stammer fra et sagn: fortællingen om det store dragelignende uhyre, man kaldte lindormen. Man sagde, at bakkerne ved fjorden var formet oven på dens krop og at Sundsøre Tange var dens hale - så brænderiet skulle være bygget ovenpå dragen”.
Whiskyen, der er produceret på Brænderiet Limfjorden, har en helt unik karakter i kraft af fadlagringen på gl. Olorosso sherryfade ved Limfjordens friske vande.

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
4 years 2 weeks ago #35108 by MacNiels
Replied by MacNiels on topic Brænderiet Limfjorden
3. edition af Lindormen er på trapperne, den frigives til Whiskymessen i Kolding næste weekend d. 7 marts.
Den er produceret på røget malt fra Refsvindinge og har været fadlagret på 128 liters PX sherry fade i 6 år.
Whiskyen kan opleves på Whiskymessen hvor den kan bestilles fragtfri. Der er også mulighed for fragtfri forsendelse ved bestilling indtil messen. Prisen er 995/flaske

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.324 seconds