Whisky Bible-smagninger

More
16 years 5 months ago #13559 by Duffer
Replied by Duffer on topic Whisky Bible-smagninger
Jeg ved ikke om SMWS har luret Whiskynyt af, men nu kan man (som medlem) anskaffe sig to forskellige pakker med whisky, som er vurderet af Jim Murray til en karakter over 90 point.

Jim Murray's Four www.smws.co.uk/shop/whisky_deta ... 0Parcels.. .
Jim Murray's Pair
www.smws.co.uk/shop/whisky_deta ... 0Parcels.. .

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14657 by JimTaggart
Replied by JimTaggart on topic Whisky Bible-smagninger
Forgangne lørdag var der atter Whisky Bible smagning på Cockney Pub i Århus. Som vanligt var det Al Jones, der præsenterede de forskellige whiskies og som vanligt (hvor er vi egentlig forkælede :wink: ) var der pæn høj kvalitet og god stemning på lægterne. Følgende dramme var på smagning:

Girvan grain, 1989/2007, Berry's Own, 46%
Arran, 9 år, 01.1998, SMWS 121.20, 617 fl. 56.5%
Port Ellen, 1982/05.2003, Scott's Selection, 56.5%
The Ileach (Lagavulin) Cask Strength, 58%

Glenlivet, 30 år 1975/2006, John Milroy, 46%
Auld Blended 35 år, Duncan Taylor, 46%
Aultmore, 13 år 28.05.1992/16.05.2006, Whisky Exchange, 231 fl. 57.6%
Laphroaig Vintage, 17 år 12.1989, 4000 fl. 50.3%

For mig var de bedste whiskies (indenfor det officielle program) på dagen:

Aultmore - God, fyldig, varm og lang whisky, der havde flotte vaniljetoner samt et blomstret præg.
Port Ellen - Tørv, tjære og salmiakspiritus i næsen. Meget sød og sukret smag med vibrerende røg bagved.
Arran - et destilleri som jeg forventede mig meget af efter de første 4 og 5 års udgaver for år tilbage. Et par af de seneste aftapninger, hvor whiskyen er omkring de 10 år har dog ikke imponeret mig synderligt. Her er imidlertid en ganske habil Arran med malt og chokolade i forgrunden.
The Ileach - kombinerer røg, sommereng og lakrids og så denne specielle nuance, jeg ind i mellem finder i nogle Islay-whiskyer og som jeg forbinder med spejdersnus.

Den whisky, der imponerede mig mindst, var den 30 års Glenlivet, som andre af deltagerne havde som dagens bedste. Længe leve mangfoldighedens smagsløg :D

Tak for godt selskab til både de gamle whiskyhoveder og dem, jeg havde fornøjelsen af at træffe for første gang.

Venlig hilsen
Lars Knudsen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.137 seconds