Pakkekalender 2007

More
16 years 4 months ago #13714 by Peteys
Replied by Peteys on topic Pakkekalender 2007
12 dec.
Glent Grant 8år. OB '70-Proof (70 proof er 40% efter den britiske skala)
Der er meget afdampning i mini'en (der mangler vel 1-1 ½cl af de oprindelige 5)
Næse, Utroligt meget fedme og karamel, de 8år kan ikke have farvet den så meget selv, men så meget duft plejer der nu alligevel ikke at være. ok næse, efter lidt tid kommer der kryderier (bl.a. pebber) 21

smag, Øv kun karamel, nej vent lidt, blød rund meget mild, men meget fyldig kommer ud i alle kroge helt af sig selv. Lille snert af pebber igen. Om det er det er afdampning eller 70'er stil ved jeg ikke, men de noter der er gir den 21

Finish, blød og rar, med lidt mærkelige noter, (lidt af den kulde man får på tungen når man får en mintpastil el. lign.) pudsigt, men spændende. 21

Balance, Næsens dominans i forhold til resten trækker lidt ned, men ellers en sjov oplevelse. 21

total 84 eller deromkring.....

NB. efter hvad jeg har forstået stoppede briterne med at bruge proof systemet omkring 1980, så denne her er altså destilleret omkring eller før 1972. Og hvad jeg havde troet skulle være den kedeligeste kalenderdram gik hen og blev en sjov oplevelse.

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #13715 by st7
Replied by st7 on topic Pakkekalender 2007

total 84 eller deromkring.....

Så vil jeg også tage en ung Glen Grant til at skylle din selvironi ned med :wink:

Slainte Mhath
Søren, MWL

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #13718 by Peteys
Replied by Peteys on topic Pakkekalender 2007
Nu har jeg hørt at 13 sku være et uheldigt tal, så vi tar lige en 12 ½ dec......
Hering kikkede forbi med en 11års Port Ellen han havde fået af Serge fra Whiskyfun, så den sku nødvendigvis smages op mod min 12 års.
Detaljerne til den 11års har jeg kun fra Whiskyfun Port Ellen 11 yo 1983/1994 (40%, The Whisky House Bologna)
www.whiskyfun.com/archivenovembe ... tml#061107
Den 12 års er fra Cadenheads og på 63,8% april 81- oktober 93
Da Bologna modellen er på 40% kommer den først, Herings point står i parantes efterfølgende)
Næse, Meget græs, og "gammel røg" det er den gode tobak der er blevet fyret af her.
22 (22)

Smag, Utrolig mild, blød og rund. Fyldig med mange små lækre detaljer der flyver rundt i munden. Har lidt af den samme frugtede smag som en god Ardbeg på omkring de 25år, utroligt for så ung en whisky
24 (21)

Finish, igen noget af det samme som en gammel Ardbeg, herligt, godt vi idet mindste har fået lov til at beholde det ene af de to.
Tør røg, men overhovedet ikke så tør som eks. Lagaviulin, bare langstrakt og lækker. 23 (22)

Balance, gennemført het igennem lækker whisky. 23 (22)
92 point (87)

Cadenheads 12års
Næse, Røg der er indtagende, tydeligvis en Islay, noter af salt (Campetown salt?), Hering nævner lidt nødder, og jeg er tilbøjelig til at give ham ret. Syntes selv jeg finder lidt saltlakridsnoter (salmiak). Speciel men lækker.
23 (23)

Smag. Wow, Sprit og røg! spritten råber lige hej, og forsvinder med det samme igen. fed røg med lakridsagtige noter herligt.
23 (23)
Finish, lang og let røget, med lækker fedme, men en anelse endimensionel. 22 (23)

Balance. øv øv og igen øv. 23 (23)
Total 91 (92)

Var inden idag ved at tro at kun gammel Port Ellen kunne begå sig som single malt. men de her to har bevist overfor mig at de sagtens kan klare at blive holdt op imod Ardbeg, Laphroaig, Lagavulin, Caol Ila og Bowmore.
Hvis jeg skal komme med et bud på hvor røgede de er (i ppm altså) så vil jeg skyde på omkring 30ppm.

Nok desværre både første og sidste gang jeg kommer til et smage to Port Ellens der ikke engang er teenagere endnu.......

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #13723 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Pakkekalender 2007
12. Dec
Inspireret af forrige indlæg, og fordi det er SOI-chat aften valgte jeg denne:
Port Ellen Gordon & MacPhail CC 82 40% D:apr-82 B:okt-04 refill sherry hogsheads
Duft af lidt tørv, lidt "stald"!, vådt græs, senere mere og mere syltet frugt.
Smag af tørv, røg, lakrids, (skrå)tobak, aske, senere syltede bær med lidt lakrids/tobak.
Eftersmag er kort, men lækker blød og rund med lakrids/tobak. [4*]
En meget lækker PE, som er super-drikkelig, nok mest pga den lave abv. Slet ikke den lidt "tamme" fornemmelse, som jeg ellers tit har oplevet med diverse Conn. Choice.

Nu må jeg vist snart se at få hul på min CC PE 1981/99 :P
(som jeg købte for mange år siden hos isenkræmmeren i Tobermory)

PS: Pga penicillin-kur blev det kun til denne ene dram i aften. Lidt atypisk for en onsdags-chat men pyt :wink:

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #13726 by Peteys
Replied by Peteys on topic Pakkekalender 2007
13 december
North-Port Brechin, 1981 Gordon & Macphail Connoisseurs Choice (alderskode JJ/E, vistnok 2000) 40%
Næse, ikke særligt stor, lidt frugt i bagrunden, men ellers ikke noget, ingen offnoter, mærkeligt 19
Smag, nu begynder det, wauv, lægger butterscotch, frugt, blød, hints af lakrids super, 22
Finish, lang og fuld af herlige noter lidt pepper, og andre kryderier. super 23
Balance, lidt ødelagt af den manglende næse, men ellers en herlig dram. 21
Total 85

Bonus note,
North Port, er favoritwhisky for en af Laing brødrene, ikke at vi har set så mange North Port aftapninger fra dem....

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #13728 by Hering
Replied by Hering on topic Pakkekalender 2007

North Port, er favoritwhisky for en af Laing brødrene, ikke at vi har set så mange North Port aftapninger fra dem....

Det var Stewart :-)

Den bedste North Port (Brechin) jeg har fået var en 1976 OMC til 91 points på Limburg, så noget har de da sendt ud...

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #13729 by Peteys
Replied by Peteys on topic Pakkekalender 2007
Stewart, ja jeg ku ikke lige huske hvem af dem der var hvem, men sådan kan det jo gå!

De ligner også hinanden meget!

Peter

NB
Morgendagens whisky kommer først op lørdag, og det bliver en Inverleven, 16 års fra Cadenheads, lørdag bliver det nok Dallas Dhu....

God fredag alle sammen

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #13733 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Pakkekalender 2007
13. Dec.
Port Ellen Douglas Laing Provenance 21år 46% D:Spring 82 B:04 Sherry cask dl ref 319
Duft af røg, tørret frugt, kogt kartoffel(skræl el. kogte foderkartofler for dem der kan huske disse), rosiner, sherrynoter.
Smag af røg, tørret frugt, lakrids, krydderier. Eftersmagen er middellang med lidt lakrids/krydderi. [4*]
Endnu en dejlig Port Ellen ved moderat styrke (denne gang 46%), og omkring sin bedste alder IMHO.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #13748 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Pakkekalender 2007
14. December
Al den snak om Longmorn i en anden tråd fik mig til at vælge denne i dag:
Longmorn G&M 32år 56,2% 1973/2005 First Fill Sherry Cask
Duft: Masser af tørrede frugter og bær, rosiner, svesker, sherrynoter, en svag antydning af træ. Smag af tørrede og henkogte frugter, rosiner, blommer, nødder, sherry. Lang lidt krydret eftersmag. [4]
En dejlig kraftig gammel malt. Overhovedet ingen antydning af sherryknæk - lige tilpas :P

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #13753 by Peteys
Replied by Peteys on topic Pakkekalender 2007
14-15 dec. (havde ikke mulighed for at smage i går)
Cadenheads "Distilled at Dumbarton (Inverleven stills) Distillery
1987-oktober 2003 Bourbon Hogshead 258flasker, 58,5%
Næse, Fedme, meget duft, som det er kendetegnet ved CS. mange små noter, men svært at skille dem ud. ingen deciderede offnoter. 21 (med en smule vand åbner den virkeligt op liver mere citrus agtig, og flere andre herlige noter 22)
Smag, blid og rund, lidt sød lakrids, frisk, lidt sprittet. 21 (med vand stadig sprittet, mere lakrids, citrus herlig, 22)
Finish, smagen trækker ud, og er lidt sprittet, uden de store nuancer. ok, 21 (med vand, finish, meget mere sprittet, knap så mange noter 20)
Balance, mangler noget mere smag og duft, men ingen deciderede negative ting at sige. 21 (med vand, 22)
total 84 (med vand, 86)

En ok whisky

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #13757 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Pakkekalender 2007
15. Dec.
Cragganmore G&M Secret Stills 2.1 40år 45% 21.5.66 6.06 2 sherry hogsheads 500fl
Dufter af tørrede frugter og bær, lidt træ og lim/lak, senere stikkelsbær og vindruer.
Smag af tørrede frugter, eg, nødder, tobak og lidt røg. Eftersmagen er lang og blød med lidt krydderi [4 ½*]
En herlig gammel sherrylagret malt, igen lige på toppen uden at knække over.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #13766 by Peteys
Replied by Peteys on topic Pakkekalender 2007
15 og 16 december ( er vist en dag bagud...)
15. Dallas Dhu, Gordon & Macphail 1982 40% (aftappet 2005?)
Har vist smagt en lignende før, og det var ikke en dårlig oplevelse, så den her har jeg glædet mig til.

Næse, mange herlige noter, men alle dæmpet af den lave alkoholprocent. Hindbærsorbet, lidt citrus og andre småting 22
Smag, mere sorbetis, (ikke koldt, men i ved ik?) ikke den store eksplosion i munden, men alligevel helt igennem herlig. 22
Finish, lang med lidt underlige sjove noter, stadigvæk fornemmelsen af sorbet is (nej ejg har ikke spist is inden jeg hældte whiskyen op!) hmm 22
Balance, 23 holder godt, måske den er blevet så gammel at der ikke kan vandes så meget ned mere. kan i hvert fald godt lide den.
Total 89

Convalmore 1969 G&M CC 40% (ingen aftapningskode/år, men det er den helt gamle CC etiket)
Hvis nogen har en idé om hvornår G&M stoppede med at bruge den gamle etiket, så ku det da være rart at vide.

Næse, øv, tror der er karamel i, lidt sherry-frugt i baggrunden, men så heller ikke mere. 19
Smag, Nu sker der noget, herlige lakrids og frugt noter, og en vis fedme der lægger sig på tungen. 21
Finish, lang herlig, men mangler noget bredde 20
Balance, havde nok haft det bedre uden alle tilsætningsstofferne (vand + karamel) 20
Total 80
Drikkelig, men hvis det var det her de ku præstere, så kan jeg godt forstå det er lukket. Har dog absolut smagt bedre derfra (oppe i 90'erne) så det er lidt en skuffelse det her.

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #13768 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Pakkekalender 2007
16. Dec.
Brora Chieftain's 23år 46,0% Sherry Butt
Duft af frugter og bær, stikkelsbær, honning, æbler.
Smag af frugter, citrus, blommer, æbler, sherry, solbær.
Eftersmagen er middellang - let bitter [3 ½*]
En god Brora fra et godt sherryfad og i en god alder - hverken mere eller mindre. :P

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #13775 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Pakkekalender 2007
17. Dec.
Bruichladdich Cadenhead's 18år 55,8% D:1986 B:maj-2005 Bourbon Hogshead 270fl
Duft af malt, vanilje, frugt.
Smag af frugt, malt, vanilje, søde bær, lidt lakrids.
Eftersmag er middellang og lidt krydret. [4*]
En herlig bourbonlagret 'Laddie' af en efter min mening fantastisk årgang. Har smagt mange rigtig store 'Laddie'er' fra 1986, både bourbon- og sherrylagrede :P :D

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #13779 by Peteys
Replied by Peteys on topic Pakkekalender 2007
17 dec (jaja forsinket som sædvanligt)
Bunnahabhain 40års 40% Cask strength Duncan Taylor Rare Auld (et sample gemt fra sommerens Oldies smagning)
Næse, herlige søde frugter i tilpas afmålt mængde 23
Smag, faktisk en anelse sprittet selvom den er 40%, herlige noter af frugter igen, blommer i lage mm. eg og andre ting. 21
Finish, mellemlang, flere af de samme noter, ikke dårligt, men heller ikke helt deroppe hvor englene synger. 21
Balance, ualmindeligt meget tilbage efter 40år godt gået, men så heller ikke mere 22
Total 87

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #13783 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Pakkekalender 2007
19. Dec. (sprang over i går pga et sølvbryllup :oops: )
Bunnahabhain 'peated' 9år 46% refill butt D: 01.12.97 B:12.12.06 Cask#5269 Bottle#77/702
Duft af tørv og røg i god mængde, bacon, søde bær.
Smag af tørv, røg, lakrids, peber, aske, lidt søde bær(solbær)
Eftersmag middellang og krydret [4*]
Denne røgede 'Bunna'er lidt bedre end den 10-årige CS, vi fik på AWL's Islay- smagning for nylig. Utrolig kraftfuld selv ved 46%. Og meget bedre balance end den 7-årige 'Moine' som destilleriet aftappede til FI i 2004.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #13786 by Peteys
Replied by Peteys on topic Pakkekalender 2007
18. December

I går havde vi (Lading, Hering og Jeg) en "lille" hverdagsaftens smagning, og fik der kæmpet os igennem nogle samples med tilhørende head-2-head whiskyer
Glenordie 12 års 40% var oppe mod den nuværende Glen Ord 12års 43% (alder på Glen Ordie'n kendes ikke)
De var de to sidste whiskyer, og begge smagte udemærket, den gamle var tynd, skarp og bestemt, mens den nye var fed, rund og herlig. begge havde en anelse røg.
Da programmet på det tidspunkt var en del fremskreden er det ikke fair at give dem point. men så vidt jeg husker er det begge ok dramme. Den nye havde jeg smagt tidligere og den er bestemt ikke en dårlig standard dram.

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #13787 by Peteys
Replied by Peteys on topic Pakkekalender 2007
Det lykkedes mig så lige at slette det jeg lige havde skrevet
Men de her tre Balvenier smagte vi også på

Mens den nuværende 10år FF, havde meget marcipan i næse, smag og finish (plus noget sødme og fedme) N18, S19, F19 B20 total 76

Den gamle FF'er (fra før 93) havde lidt OBE (Old Bottle Effekt) og noget død på flaske over sig.
Den havde dog en ok finish som redder den op på 80 point. (stiller gerne op til at smage den igen da der ikke var nogen fejl noter i den) N20, S20, F 21, B19 total 80

Den sidste "

Den bedste dram er den næste dram!
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #13788 by Peteys
Replied by Peteys on topic Pakkekalender 2007
20 December
Og tre gange Mannochmore blev det også til

CC 1990 (2005?) 46%
Næse, gær, 18
Smag, Lidt bedre end næsen, nu med lidt butterscotch 20
Finish, Kommer efter det lidt, 21
Balance, næsen trækker ned 20
total 79 (men så er jeg også gavmild)

McKillops Choice, CS, 60,7% 25/10 1984- oktober 99
Næse herlige understatede noter 21
Smag, det går fremad, Lakrids, sødme frugt og blomster, 22
Finish, Derudaf, mere af det samme, 22
Balance, 23
Total 88

Scott's selection 78-98 58,3%
Næse, italiensk citron sorbet, frugt og blomster noter, "Lowlandish" 23
Smag, Lakrids Basilikum/estragon 23
Finish, mere af det samme, 22
Balance en lidt af hvert zaf de gode sager oplevelse, 23
91

Den sidste var en absolut overraskelse, har aldruíg fundet kryderurter i en whisky før...... (pebber undtaget...)

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #13789 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Pakkekalender 2007
Jeg har aldrig smagt en god Mannochmore

macDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #13790 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Pakkekalender 2007

Men de her tre Balvenier smagte vi også på

Mens den nuværende 10år FF......

Mener du ikke FR (Founders Reserve) - ellers kunne nogle forledes til at tro du mener Flora&Fauna, og det er jo et helt andet firma :wink:

NB. jeg ved godt mine noter er lidt korte......

Alt forladt - jeg er jo heller ikke nogen ørn til lange og til tider poetiske noter. Det kan også tit være svært at beskrive den og den smagsnuance i ord.
Derfor bruger jeg heller ikke points for duft, smag, finish og balance som I andre. Min næse er ikke helt tip-top, fordi jeg bruger et anti-allergi medicin dagligt. Jeg foretrækker at give karakter for helhedsindtryk i stedet for.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #13791 by Peteys
Replied by Peteys on topic Pakkekalender 2007
21 December (ja ja, en dag for tidligt, men jeg skal altså til Øl-møde imorgen)
Banff (og der var igen en at smage den op imod)
Banff CC 1974, 40%
Næse, alle de rigtige noter for en smooth whisky 22
Smag, butterscotch, en anelse røg bagved, noget finesse, 22
Finish, Sprittet uden at være det for meget. 20
Balance 21, for den "lidt kedelige", men godkendte udførelse
total 85

Banff 32år, 47,8% Marts 1974, april 07, OMC Refill Hogshead PL3521 272flasker (sample)
Næse, har en del til fælles med den første, men der er mere af det, og mere sprit også 21
Smag, igen, mere af det samme, bare et par klasser bedre 24
Finish, ok->god 22
Balance 22 '
total 89 point (postbudet må gerne droppe en flaske af her hvis han vil)

Lørdag og søndag er det lowland med Bladnoch og Rosebank som de sidste to tilbage i kassen


Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #13792 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Pakkekalender 2007

Lørdag og søndag er det lowland med Bladnoch og Rosebank som de sidste to tilbage i kassen

Hvaba - ingen pakke juleaften?? :shock: :cry:

Jeg havde nu tænkt at køre min pakkekalender på skotsk manér. Dvs pakker helt til og med den 25. Derefter nedtælling til nytårsaften (eller Hogmanay, som det jo hedder derovre). :P :D
Men desværre har jeg "kun" et par samples tilbage, så jeg må vel ty til de "gemte sager" eller de pt åbne slanter :wink:

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #13793 by Peteys
Replied by Peteys on topic Pakkekalender 2007
Nu er jeg jo så heldig at min far har et lille barskab med tre-fire flasker go whisky, så juleaften (og sikkert også d. 25) går jeg i hans skab, og derfor kan jeg ikke fortælle hvad jeg får, da det er afhængigt af min fars forgodtbefindende....

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #13794 by Duffer
Replied by Duffer on topic Pakkekalender 2007

Jeg har aldrig smagt en god Mannochmore

Cadenheads Authentic Collection Mannochmore - 14 yo - 1992 skulle være fremragende
(den får jo også topscore af JM - hvis ellers man noget at bruge det til :-) )
Jeg skal gemme en sample til dig, når jeg engang får den åbnet....

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #13795 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Pakkekalender 2007

Jeg skal gemme en sample til dig, når jeg engang får den åbnet....

Osse mig!!
Er altid interesseret i at bytte samples, især Cadenhead's.
Har et par stykker fra Speyside efterhånden.

Vi havde jo tre Mannochmore med på Speyside-Lossie smagningen i marts, og de lå da lidt lavt i mine noter, kan jeg se. Det er da spændende om Cadenhead'en kan overgå disse.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #13796 by Peteys
Replied by Peteys on topic Pakkekalender 2007
Havde jeg kun smagt min egen Mannochmore, så havde det også været en af de dårlige "pakker" i kalenderen, de andre to redede æren for destilleriet må man nok sige. Om jeg så var blevet mere gavmild fordi det var sidst på aftenen det ved jeg ikke.

Peter

Mht. Topscore fra JM, så er Speyside nok ikke der jeg er mest enig med ham, er nok mere enig når det kommer til Lowland og Islay/røgede. Men Cadenheads plejer jo at have nogenlunde styr på tingene

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #13797 by Duffer
Replied by Duffer on topic Pakkekalender 2007

Osse mig!!
Er altid interesseret i at bytte samples, især Cadenhead's.
Har et par stykker fra Speyside efterhånden.

Jeg skal have dig i tankerne :-)
Jeg regner også med en lille bestilling hos Cadenheads til afhentning på Whiskyfair 2008.
Så lur mig om ikke jeg kan finde noget at bytte med :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #13798 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Pakkekalender 2007

Så lur mig om ikke jeg kan finde noget at bytte med

Så må jeg hellere sende dig en liste over mine 'Cad's', så du kan bestille nogle andre ;-)

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #13800 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Pakkekalender 2007
20. Dec.
Benriach MacY 12år 56% Oloroso sherry butt 807 SSCR
Duft af røg, "diesel", kul, frugt, kogt kartoffelskræl, senere tager olorosoen over og lægger efterhånden et tykt sherry-tæppe over. De "kogte kartofler" ligger dog stadig og "lurer" nedenunder.
Smag af røg, "diesel", frugt, peber og andre krydderier, olorosoen prøver at tage over, men der stadig nogle "beskidte" røg-noter bagved.
Eftersmagen er middellang og krydret [4*]
Siden jeg smagte denne her første gang hos Towle, har der været disse "dieselolie"-agtige noter i den. Det er egentlig ikke ubehagelige noter, og jeg må indrømme, at jeg synes bedre og bedre om denne malts "særheder"/specialiteter.
En skam, jeg ikke fik købt en flaske, men pyt, der er jo så mange andre. Forhåbentlig kan man stadig overraskes af en finurlig whisky som denne en anden gang.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.532 seconds