Tur til Islay efterår 2005

More
19 years 5 months ago #2562 by MOM#1
Hej,
Vi er en lille gruppe whiskyentusiaster, der er ved at planlægge en tur til Islay næste efterår. Derfor vil jeg meget gerne høre fra folk der har erfaringer med ture til Skotland/Islay. Hvordan er det med transport og overnatning?

Håber at der er nogen der har nogle erfaringer.

Hilsen
Martin T. Andersen
Men of Malt

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 5 months ago #2567 by dmwa
Replied by dmwa on topic Tur til Islay efterår 2005
Der er jo mange muligheder - du kan selv gå på nettet, og lave hele arbejdet, eller du kan f.eks. lade mig gøre det - se www.skotland.com . Den billige løsning er Ryan-Air til Glasgow Prestwick (enten via London Stansted eller direkte fra Norge, Sverige eller Lübeck, Tyskland. Ellers kan man vælge direkte ruter med f.eks. British Midlands fra KAstrup til Glasgow - eller British Airways via London. Fra Glasgow kan man så flyve videre ud til Islay - men kun anbefalesværdigt, hvis man har penge nok og for lidt tid.

Herfra kan man så leje en bil, enten køre om Loch Lomond og ud til Kennacraig. Eller man kan sejle fra Ayr / Prestwick til Isle of Arran, besøge destillerriet Lochranza på vejen inden man krydser over til Campbeltown halvøen - tider etc kan ses på www.calmac.co.uk

Næsten uanset hvordan man vender og drejer det, skal man regne med en overnatning i Skotland før og efter Islay. Det er næsten umuligt at komme fra Islay (med skib) - og nå ned til Glasgow, hvis man skal nå at aflevere bil, checke ind etc samme dag - køretiden fra Kennacraig til Glasgow er ca 4 timer. Det er små veje - så tro ikke, at man kan køre 110 km/t - det kan man ikke - snarere 60 km/t i gennemsnit!

Bestil B&B eller hotel hjemmefra på Islay. Af en eller anden grund er priserne på Islay ikke meget billigere end i København, så hvis man tror, at man kommer til et "udsted" - så bliver man overrasket, når man hører de fleste overnatningssteders priser - de er normalt væsentlig dyrere end på fastlandet. Der er naturligvis undtagelser.

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 5 months ago #2568 by Macdeffe
Hej Martin

Jeg kan tilslutte mig det Flemming siger. Tag en overnatning i Tarbert ikke langt fra Kennacraig. Kennacraig er næsten kun et færgested. Færgen går meget tidligt om morgenen så man skal ikke så tidligt op hvis man overnatter i Tarbert, der er en meget hyggelig by, med flere meget gode restaurenter f. ex (Jeg kan anbefale Hotel Columba bl. a.).

Lej en bil. Det giver en meget stor frihed. Kan være en klods om benet ved destilleribesøg :-) . Men på Islay er der altså noget stykke rundt så den er bekvem.

Det er ikke ret dyrt at leje bil i Skotland

På Islay findes der flere B&B. Søg på nettet. Ellers kan jeg anbefale Port Charlotte Hotel, der dog ligger i den øvre prisklasse, men god pub, med real Ales og 96 forskellige whisky (Jeg talte efter og de fører kun whisky fra Jura og Islay). Jeg har set de har haft tilbud i vinterhalvåret på 3 overnatninger for 2's pris.

Jeg har en whiskyhjemmeside, der er under om-bearbejdelse. Lige nu er der kun en masse gode links. Se selv på

home1.stofanet.dk/deffe/

Personligt plejer jeg at overnatte i Glasgow på ankomstdagen. Det er en fin by, med mange hyggelige steder og så bruger jeg dag 2 på at komme til Tarbert. Der er som Flemming siger 3-4 timers kørsel, men kører man lidt omveje kan man se nogen ting på vejen (Bl.a Oban og Glengoyne, begge meget smukke steder)

Skotland er generelt ikke for mennesker der har travlt og slet ikke Islay.

Ellers søg på nettet. Det er tit nemmere at lave aftaler med Skotter hvis man ringer end hvis man sender email !

(This is Scotland... grab the phone, som en af mine venner derovre sagde engang jeg spurgte hvorfor så mange ikke svarede på emails)

Og lige min eneste dårlige oplevelse : Hold dig fra Lochindaal Hotel. De snød mig for en masse penge, som de godt nok har lovet at refundere, men det har de ikke gjort og de svarer ikke på emails. Men Jeg kommer heldigvis tilbage til Islay og så får jeg mig nok en snak med dem. I mellemtiden scorer de så en masse dårlig omtale fra min kant...

MVH Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 5 months ago #2569 by dmwa
Replied by dmwa on topic Tur til Islay efterår 2005
Hvis man overnatter I Glasgow - så plejer jeg selv at bruge Bewleys Hotel - eneste ulempe er, at man har relativ dårlige parkeringsforhold, da hotellet ikke har parkeringskælder.

Men det ligger dejlig tæt på "The potstill" i Hope Street, der har mere end 500 flasker whisky på hylderne. Pris på Bewleys Hotel er ca DKK 625,00 for en nat for et værelse excl. morgenmad. (Kan bookes via www.skotland.com ). Hvis man kommer ind med fly, kan man derfor vente med at leje bil til man har overnattet på Bewleys Hotel - så er man også ude over problemet med parkering.

Priser på billeje som Steffen også skriver er set med vore øjne også billigt - priser fremgår også på www.skotland.com - vi har de sidste mange år brugt Arnold Clark, der nu for 2. år i træk er udnævnt til bedste biludlejer i Storbritannien - på trods af, at man stort set kun opererer i Skotland - det siger måske ikke så meget om Arnold Clark - men mere om de andre biludlejere i Skotland (AVIS, Hertz m.fl.)???

Man kan altid få dårlige oplevelser med B&B, hoteller etc i udlandet - dette kan man delvis komme over, hvis man handler med rejsebureauer, der har "daglig" kontakt med stederne, og som også har kendskab til, hvilke hoteller / B&B ´s man måske ikke skal vælge. Det betaler man måske et par ekstra kroner for - men hvis man som Steffen "bliver snydt for en masse penge" af hotellet - så er det måske umagen værd???

Hvis man er første gang på Islay, ville man måske blive "sur over" at skulle bo på Port Charlotte Hotel. Man burde måske overveje at finde et B&B eller lille hotel i byen Bowmore - der kan man i det mindste gå en lille tur "i storbyen" og vælge mellem spiserestauranter og et par vel-assorterede barer.

Er man medlem af Islay Whiskyclub kan man muligvis også trække på dem - de har et klubhus i Bowmore.

Men - man kommer på landet når man er på Islay - man bliver overrasket over den lille ø kan producere så megen god whisky - for der sker stort set ikke andet!

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 5 months ago #2577 by Duffer
Replied by Duffer on topic Tur til Islay efterår 2005
Apropos Islay.

NBO-gruppen holder Islay whiskysmagning den 26.11 i Kolding
Måske der er nogen på kurset der kan supplere de ellers udmærkede ovenstående oplysninger...?

Se annocen her www.whiskymessen.dk/ eller se kalenderen på denne side

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 5 months ago #2627 by dmwa

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #2969 by MOM#1
Replied by MOM#1 on topic Tur til Islay efterår 2005
Hej alle.

Tak for de gode råd angående Islay. Nu har jeg endnu et spørgsmål. Er der nogen der har erfaringer med at køre fra Edinburgh til Islay? Hvor lang tid tager det og er der noget man bør se på vejen.
Sterling flyver billigt fra København til Edinburgh så det er en mulighed at tage den vej. Kan det evt. betale sig at køre i bus til Kennacraig og leje bil på Islay?

Hilsen
Martin

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #2970 by Macdeffe
Hej Martin

Jeg ved ikke om du kan leje bil på Islay, men jeg tror det ikke.

Jeg vil nok leje en på "fastlandet".

Direkte tager det vel ca. 3 timer fra Kennacraig til Edinburgh.

I kan sagtens bruge en dag på rejsen fra Edinburgh til Tarbert (nærmeste sted på Kennacraig hvor man kan finde overnatning.

En pæn rute er at køre over Callander, Crianlarich og Dalmally og Oban

Seværdigheder på vejen er selvfølgelig Oban (By+destilleri mm), Millenium Wheel i Falkirk. Derudover kører man igennem en masse fantastisk natur og passerer en piktoresk slotruin ved Loch Awe (Kilchurn Castle)

Men ellers kan man tilretteligge ruten efter hvad man har interesser. Der er flere destillerier i omegnen (Glengoyne, Deanston m) , samt slotte (inverary) og flot natur (GlenCoe). Har man tid til overs (en dag) kan man jo køre til Campbelltown, hvis man ellers kan komme til for alle de krager der vender :-)

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #2971 by Macdeffe
Du kan få nogle gode kort frem på www.viamichelin.com

tast evt. Oban ind under bynavn, det skulle være nok til at komme igang


MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #2973 by Sparholt
Hej Martin.

Bus fra Edinburgh - Kennacraig! 7.15 - 12.25 eller 11.50 - 16.57 osv.
Se busplan på

www.citylink.co.uk/images/Timeta ... s2camp.pdf


Du kan sagtens leje en bil på Islay, du modtager den ved færgen og afleverer den ved færgen. Det er et bilværksted der lejer brugte biler ud. Prisen var i sommers på 20 £ for en WV POLO.
Du kan se nærmere på

www.scotland-info.co.uk/islay.htm

God tur.

Frank

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #2975 by MOM#1
Replied by MOM#1 on topic Tur til Islay efterår 2005
Tak til Frank og MacDeffe for de hurtige svar. Jeg vender helt sikkert tilbage med flere spørgsmål senere. Det lader til at en hel del har været på Islay....

Martin
Men of Malt.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #2976 by dmwa
Replied by dmwa on topic Tur til Islay efterår 2005

Direkte tager det vel ca. 3 timer fra Kennacraig til Edinburgh.


Det er MEGET optimistisk! Du skal regne med 4-5 timer

Undervejs kunne man jo besøge Glengoyne eller et af de andre destillerier i det sydlige Perthshire

I Inveraray ligger der en meget god whiskybutik - Loch Fyne Whisky ( www.lfw.co.uk ) der absolut også er et must.

Det er rigtigt, at Sterling starter op med direkte flyvning fra maj 2005 Kastrup-Edinburgh - men "kun" 2 x ugentligt - torsdag og søndag

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #3028 by dmwa
Replied by dmwa on topic Tur til Islay efterår 2005
Scottish Country Cottages har nu lavet et turforslag, hvor både Islay og Arran besøges - se nærmere på www.skotland.com/minimalt.htm

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming Gerhardt-Pedersen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #3226 by Sparholt
Hej igen Martin.

Jeg er lige fundet hjemmesiden www.skotland.dk/skotland.asp

Det er en uafhængig hjemmeside fyldt med rejsebeskrivelser, oplysninger om gode overnatningsmuligheder, måder at komme til Skotland på, og så mange relevante links.

Mvh.

Frank

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #3229 by dmwa
Replied by dmwa on topic Tur til Islay efterår 2005
Nu skal jeg ikke forklejne hverken Frank ´s indlæg om www.skotland.dk - eller de pågældende bag hjemmesiden - men mig bekendt er domænet til salg - og en skjult slet tanke kunne være, at man har lagt nogle relative få oplysninger ind - for at kunne dokumentere et antal hits.

Scottish Country Cottages (Danmark) - der har domænet www.skotland.com - er op til flere gange blevet tilbudt .dk domænet - men har afslået, da man jo har .com domænet.

Så lægger man informationer ind - er det muligt, at man hjælper web-surfere i en periode - men på sigt er jeg bange for, at man er med til at "puste prisen op".

I øvrigt er det jo yderst begrænset, hvad der findes af oplysninger omkring destillerierne - det er hurtigt tastede oplysninger - og langt fra fyldestgørende.

Oplysningerne omkring flypriser etc er jo langt fra opdaterede - RYAN AIR kan fås ned til DKK 650,00 Aarhus-Stansted-Glasgow t/r inkl. lufthavnsafgifter - men British Airways jo er noget dyrere end de oplyste DKK 1.500 - ligesom de fleste rejsebeskrivelser har en del år på bagen.

Men ingen tvivl om, at man kan blive inspireret - men den får altså ikke ret mange point på min tavle....

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #3230 by karlejnar
dmwa skrev:

I øvrigt er det jo yderst begrænset, hvad der findes af oplysninger omkring destillerierne - det er hurtigt tastede oplysninger - og langt fra fyldestgørende.

Det er da mildt sagt :shock: Det er noget værre sjusk med masser af fejl. Der er en del copy-paste i beskrivelserne, der gør, at f.eks Bowmore og Bruichladdich ligger ud til havet. De fleste ø-whisky'er har samme karakteristik, iflg dem er både Tobermory og Jura ligeså rå og tørvede som Islay-whisky.
Så mangler Campbeltown. Og listerne under Lowland, Highland og Speyside er meget mangelfulde, f.eks. mangler Glenfiddich under sidstnævnte. Bladnoch har været lukket mellem 1973 og 2000, og har ind imellem været museum :roll:

Ja eksemplerne er desværre mange, og ærlig talt, så var det bedre, om de henviste til hjemmesider, hvor oplysningerne er rigtige, istedet for selv at forsøge sig :roll:

Og hvor ligger mon "Isle of Sky"?

Kort og godt - makværk!

Kunne du ikke købe domænet alligevel, Flemming, bare for at lukke det :wink:

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #3231 by Towle
Replied by Towle on topic Tur til Islay efterår 2005
Flemming, DMVA skrev:

Nu skal jeg ikke forklejne hverken Frank ´s indlæg om www.skotland.dk - eller de pågældende bag hjemmesiden - men mig bekendt er domænet til salg

Måske skulle vi holde en rask lille auktion? Jeg vil da gerne sælge www.whiskylinks.dk , som er et dødfødt projekt fra dengang jeg endnu troede, at whisky skulle overskygge alt andet i mit liv :wink:

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #3232 by Sparholt
Kommentar til Flemming og Karl Ejnar.

1)
Hører man til dem, der holder af selv at planlægge sine rejser er det en klar hjælp at finde en side med relevante henvisninger til offentlige transportmidler mv. Men selvfølgelig skal man da forholde sig til de oplysninger man finder.

2)
Min erfaring er at man får langt mere brugbar information ud af at læse andre folks rejsebeskrivelser end det som diverse rejsearrangører lokker med.

Begge dele findes faktisk på den side jeg henviste til. Jeg kender ikke til danske hjemmesider der rummer ovenstående i samme omfang.

Og husk lige på hvor mit indlæg var placeret. Der blev bedt om lidt hjælp til at planlægge en whiskyrejse til Islay.

Det er vel typisk for de fleste hjemmesider at de har stærke og svage sider.

Frank

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #3235 by karlejnar
Hej Frank.

Nåh ja, godt ord igen :oops: Men med til en rejse til Islay hører vel også besøg på destillerier :roll:
Her vil jeg nok istedet henvise til f.eks. www.scotspain.dk , eller www.whiskyportal.com :)

Men når vi nu er tilbage ved emnet så vil jeg da godt bidrage med lidt flere oplysninger.
En anden side, jeg har brugt meget, er www.undiscoveredscotland.co.uk/i ... index.html
Der er både tour-tider og telefon-numre, ved dog ikke om de er opdaterede. Ellers er det en god ide, at henvende sig i turistkontoret i Bowmore, som du jo netop gjorde sidst vi var derovre.

Og husk også, at stort set alle destillerierne på Islay kræver forudgående telefonisk henvendelse for at booke en tour.

Og hvis I beslutter jer for at leje bil på fastlandet og køre, så tager det altså lang tid, selvom der kun er 200 km fra Dumbarton (Glasgow N.W.) Det er små veje, og husk at lægge tid ind til at besøge Loch Fyne Whiskies i Inverary www.lfw.co.uk
Og husk at bestille færgen i god tid, især hvis i påtænker hjemrejse fredag. Kan evt. bookes og betales hjemmefra www.calmac.co.uk . Men igen, det skal gøres et stykke tid i forvejen, ellers er betalingen ikke registreret. (Så betaler man selvfølgelig på stedet, og netbetalingen slettes)

Som Frank skrev tidligere, er det også muligt at leje bil på Islay, det vil spare en del på færgebilletten (Vi plejer at give godt £90 for T/R med bil (=minibus!)). Men så er frihedsgraden undervejs jo noget begrænset.
I kunne jo også tage en dag i Edinburgh og besøge Royal Mile Whiskies og Cadenhead's f.eks.

Hvis I selv kører, så kør evt. via Stirling, Callander (A84), Lochearnhead (A85), Crianlarich (A82), efter Tyndrum mod Oban (A85), og drej så ad A819 til Inverary. Det er en meget smuk tur, og I kan evt. besøge Deanston destilleriet ved Doune. Hvis I har tid, er der en udmærket "The Whisky Shop" i Callander :P Køb et vejatlas til ca. £5, så er det lettere at finde vej, og vurdere køretider.

På tilbagevejen kunne I så køre ad A83 rundt om Loch Fyne til Tarbet ved Loch Lomond (ikke at forveksle med MacDeffe's Tarbert nede i nærheden af færgehavnen). Her kan man så enten køre nord om søen og samme vej gennem Callander/Stirling. Eller køre syd om gennem Glasgow. Også en smuk tur, ihvertfald indtil man kommer til Glasgow. Her vil jeg anbefale, at køre over Erskine Bridge (toll: 60p) og så fange M8 til Edinburgh.

Mht overnatninger derovre, så er der som allerede nævnt B&B's, Self-Catering og hoteller. Der er nogle links på "undiscovered.." siden, jeg nævnte tidligere. Der er også nogle henvisninger på www.ileach.co.uk/

Ellers kunne man jo melde sig ind i "Islay Whisky Club", og så lade dem hjælpe med noget af det praktiske.

OG til slut til Frank:
Ad 1) du har helt ret :oops:
Ad 2) igen helt enig :)

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #3237 by Macdeffe
Der findes en del steder i Skotland der hedder Tarbert eller Tarber. De ligger alle sammen nogen steder hvor det er forholdsvis nemt at komme fra et vandområde til et andet.

KE's Tarbet ligger der hvor man nemt kan komme fra Loch lomond til Loch Long. Min Tarbert (Tænk at noget skulle gå hen og blive opkaldt efter mig, jeg er meget stolt :D ) Ligger der hvor man meget nemt kommer fra Loch Fyne/Bagsiden af Kintyre til West Loch Tarbert/Atlanterhavssiden af Kintyre

Faktisk indgik Magnus Barefoot fra Norge og den skotske konge Edgar i 1098 den aftale at alle de Skotske øer han kunne sejle rundt om skulle indgå i nordmændenes rige og vikingerne trak altså en båd med Magnus fra East Loch Tarbert til West Loch Tarbert og sikrede sig dermed Kintyre

Der ligger også en Tarbert (Tairbeart) der hvor Lewis og Harris støder sammen. Tarbert kommer af det nordiske trækbåd og var altså steder hvor vikingerne kunne skyde genvej. De foretrak jo klart at rejse til søs.

De sidste rester af de norske besiddelser kom med til Danmark da Norge kom ind under den danske konges besiddelser. Kong Christian den første satte Orkney i pant for en medgift hans datter skulle have med da hun skulle giftes med James III i 1468. Chr. I kunne ikke betale og Skotterne beholdt Orkney (Og Shetland også).
Så hvis det ikke havde været for Chr. d. 1 havde Scapa og HP været danske :(

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #3239 by karlejnar
MacDeffe skrev:

Der findes en del steder i Skotland der hedder Tarbert eller Tarber

Ja, faktisk 8 stk, heraf 5 Tarbert og 3 Tarbet. Og de 3 Tarbert ligger faktisk i nærheden af hinanden i mit atlas. Udover MacDeffe's Tarbert på Kintyre, ligger der et på Isle of Jura, ca. i midten, og et på Isle of Gigha, som man passerer nord om, når man sejler til Islay.

Det kunne iøvrigt have kortet rejsetiden til Islay, hvis færgen havde sejlet mellem Keillmore på fastlandet og Tarbert på Jura, men man kan da vist hyre en lille båd hvis man vil skyde genvej til Jura, men det er kun, hvis man er til fods eller cykel.

Engang var der vist planer om en bro (eller flere) til nordspidsen af Jura, men det blev nu aldrig til noget. Måske nogle danske brobyggere, kunne gøre nytte her. Der var da et dansk firma, der var med til at bygge broen til Skye. Den har regeringen iøvrigt købt fri før tiden, for at man kan slippe for at betale broafgift. Hvis de havde ventet endnu 6 år (tror jeg), så havde de fået den kvit og frit. Så nu skal alle skatteyderne betale for, at nogle få kan komme gratis til Skye. Gad vide, om de to alternative færgeruter overlever længe nu?
Nå det var et sidespring, jeg tror ikke, man er interesseret i flere broer, i al fald ikke, hvis "dem" dernede i London skal have bropengene. Det ville også have været synd for dyrene på Jura, hvis alle turister til/fra Islay skulle den vej.

Med den popularitet Islay har, skal det helst ikke være for nemt, at komme dertil, så bliver den for overrendt, og så mister den sit særpræg.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 months ago #3379 by rvh
Replied by rvh on topic Tur til Islay efterår 2005
Hej!

Her kommer nogle erfaringer fra Öronvax, Sverige og vores rejse til Islay i 2004:

d699529.u33.surftown.se/islay/ ( www.oronvax.com )

Hilsen!

Robert van Hal
Malmö, Sverige

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 months ago #3380 by dmwa
Replied by dmwa on topic Tur til Islay efterår 2005
Flot side!

Lader til I havde en god tur

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 months ago #3381 by rvh
Replied by rvh on topic Tur til Islay efterår 2005
Tack Flemming!

Jo, vi hade en fantastisk god tur. Alla som kan borde göra samma resa! :D

Själv planerar jag att åka Arran, Campbeltown, Oban, Mull och Skye i vår. Alla tips tas tacksamt emot! Går det exempelvis att åka från Tobermory till Fort William med färja/buss?

Slainthe!

Robert van Hal
Malmö, Sverige

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 months ago #3947 by uldall
Replied by uldall on topic Tur til Islay efterår 2005
Vedrørende rejser til Skotland, så er vi 8 Medlemmer fra Fredericia Whisky Golf og Gourmandise Society, som i 2006 tager 2 uger til Skotland på det vi mener bliver den ultimative Whisky og Golf oplevelse, maden taler vi om senere,
Turens tovholder er vores webmaster Jørn G. . Han har de sidste fem år hver sommer rejst Skotland tynd, så hans erfaringer i samarbejde med os andre medlemmer danner grundlag for turen.
Er man interesseret, kan turens tilblivelse og hvem vi 8 "Tosser" :P er, følges på
www.skotlandstur.dk
Undertegnede tager selv (med konen)til Skotland til sommer.
2006 bliver en ren Herretu 8) r.
Slainte uldall7000

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 months ago #3956 by Duffer
Replied by Duffer on topic Tur til Islay efterår 2005
Apropos konen med til Skotland.

Kunne egentlig godt finde på at slæbe "kranen" med til Skotland denne sommer.
En ferie med 2-3 overnatninger i storby herefter 3-5 overnatninger på landet (nær whiskyland - ikke Islay)

Flyafrejse fra Esbjerg...
Nogle forslag...?

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 months ago #3957 by Macdeffe
Se evt. min (ikke helt færdige) hjemmeside for mine personlige "rejsetips"

Jeg kan anbefale Moulin Hotel i Pitlochry, rigtigt hyggeligt sted med pub der selv brygger og laver noget af det bedste pub-food jeg kender til. Derudover er der en god restaurent tilknyttet. Området er rigtigt hyggeligt med mange turist attraktioner og dejlig natur i området (Blair Castle f.ex)

Så er der jo Edradour og Blair Athol i Byen og ikke så langt til Aberfeldy i den ene retning og Dalwhinnie i den anden

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 months ago #3988 by dmwa
Replied by dmwa on topic Tur til Islay efterår 2005
Hej MacAll,

Som "professionel" arrangør af rejser til Skotland kan jeg jo kun sige, at der i dag er utallige muligheder. Hvis man "stirrer sig blind på" Esbjerg - så er der jo reelt 2 muligheder fra lufthavnen - enten med British Midlands til Aberdeen direkte (det var også den dyreste) - eller med Ryan Air til Luton, og derfra videre med Ryan Air eller EasyJet til Skotland. Rammer man de "rigtige" afgange er prisen t/r jo nede omkring DKK 700 - 1.000 pr person t/r inkl. afgifter.

Vælger I at sejle, skal I jo med bil fra Harwich og hele vejen op - ca 700 km før I møder det første destilleri, så den tur kan synes lang? Prisen - afhængig af årstid og igen held med afgange - så har de "Først til mølle priser" fra DKK 298,00 pr person hver vej + bil.

I kan også køre til Billund, og derfra flyve direkte til Edinburgh - eller via Kastrup med indenrigstilslutningsbillet med SAS til Aberdeen.

Endelig kan I køre til Lübeck, og tage Ryan Air derfra - pris ca Euro 40.00 hver vej plus afgifter - flyver dagligt direkte til Glasgow Prestwick (ca 40 km syd for Glasgow) Eneste ulempe med denne rute er, at den kommer relativt sent ind, så første nat anbefaler vi man tager i Ayr - eller tager tog til Glasgow by - hvor man så kan overnatte.

I Glasgow kan vi varmt anbefale Bewleys Hotel - koster ikke en formue, men ligger centralt - og ikke langt fra den imponerende whiskybar "the Pot Still".

En mere charmerende storby er Edinburgh - her bruger vi Express by Holiday Inn, hvor vi har rigtig gode priser - måske forbi en af indehaveren har trådt sine barnesko i Rønde?? - det er et godt alternativ til B&B, og bortset fra august (Tattoo) er det meget rimelige priser.

Du er velkommen til at kontakte os for flere idéer - du kan enten bruge privat besked eller se kontaktmuligheder på vores profil. Detaljer er der jo nok ikke mange på disse sites, der alligevel er interesseret i.

Med venlig hilsen

SCOTTISH COUNTRY COTTAGES (DANMARK)

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 months ago #3989 by fao
Replied by fao on topic Tur til Islay efterår 2005
Har lige købe to stk. retur billetter Lübeck-Glasgow Prestwick, pris ialt for begge to kr. 681,- incl. skatter og afgifter :D
Eneste ulempe er vi skal først afsted til april :cry:

Frank

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 3 months ago #4015 by Duffer
Replied by Duffer on topic Tur til Islay efterår 2005
Tak for de gode råd - Billund kan selvfølgelig også bruges - mens København er udelukket for mit vedkommende.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.307 seconds