Kommentar: Scotch Malt Whisky Society smagning, Cockney Pub,

More
17 years 3 months ago #10512 by fao
Towle skrev:

Er det ikke mærkeligt: Jo mindre man drikker, jo mere beruset bliver man?


Nu er det jo sådan, at den menneskelige hjerne er således indrettet, at den ikke arbejder hurtigere end den langsomste hjernecelle.
Vi ved jo også alle, at når vi drikker den mængde whisky Towle her beskriver, mister vi nogle hjerneceller :(
Men nu er der jo så viseligt, at det altid er de langsomste celler der mistes først. Ergo jo mere whisky vi drikker, jo hurtigere arbejder vor hjerne og jo klogere bliver vi :wink:

Frank

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 3 months ago #10518 by bdujgp
Hej Uldall

Gamle røver !!

Jeg skal nok gi' dig en flaske ordentlig flaske whisky på et eller andet tidspunkt (læs Springbank), nu hvor du ikke selv vil bruge sparepengene - Der kommer jo lidt ind over inden længe :-)

Du havde da ellers kun roser til overs ved vores smagning i Fredericia Whisky Golf & Gourmandise Society, hvor vi smagte 8 years Society whisky fra Campbeltown - Springbank, Hazelburn og Longrow.

Vi ses den 23. februar - Spændende at se hvad du byder på !

Hilsen
Jørn G

Slainte
Jørn - Fredericia

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 3 months ago #10529 by uldall
Jeg må have drukket for lidt på det sidste! hvis jeg skal forstå de videnskabelige udregninger fra Towle og Frank :? Men nej!! nu går det galt, jeg tror kun der er få langsomme celler tilbage :shock: Roste jeg en Springbank på denne smagning, troede kun det var Longrow og Hazelburn jeg smagte :roll: Jammen undskyld da, der må være enkelte gode Springbank siden jeg har udtalt mig positivt derom.
Hvorom alting er, bliver jeg aldrig Springbank Fan, dog som trøst for de mange Springbank venner der findes på dette forum, så glæder jeg mig til en Springbank, nemlig dit Sherry fad som jeg håber du snart for aftappet Jørn!
Det er reglen der viser at der dog findes undtagelser også i Campbeltown.
Jeg må se om jeg ikke kan få frembragt nogle af de hurtige celler inden d. 23 feb. hvor aftenen nok kommer til at stå i Sherryens tegn (uden Springbank, Sorry 8) ).

Slainte uldall7000

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 2 months ago #10566 by Lading

Ardmore 20 år, 54,8%, marts 1985/marts 2005, 309 fl. (66.16)
Farve m.v.: Gylden. (Bourbonfad)
Duft: Tørv, røg, olieagtig, lidt "hengemt"/muggen.
Smag: Korn, nødder, sødlig røg, brændt træ, blommer.
Eftersmag: Middellang - krydret, lakrids. [4,6]


Faldt lige over den i Whisky Bible 2007
96 points :shock:
n25 t24 f23 b24 Best whisky not to win an award in 2006 bible

Det er en spændende malt, men ville dog ikke rate den så højt

Lading

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 2 months ago #10570 by jones
Som vi har været inde på tidlige - senest i forbindelse med Brora 3rd Annual Release - så er jeg ret forfalden til whisky som dufter af hønsehus/kostald.

Derfor ville jeg nok give denne Ardmore 92-94 point på Bible skalaen - hvis jeg ellers gad bruge min tid på karaktergivning, i stedet for nydelse.


Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 2 months ago #10572 by JimTaggart
Al Jones skrev:

Derfor ville jeg nok give denne Ardmore 92-94 point på Bible skalaen - hvis jeg ellers gad bruge min tid på karaktergivning, i stedet for nydelse.

Heldigvis udelukker det ene ikke det andet :wink: Det er nydelsen, det handler om. Karakteren er blot et afsluttende referencepunkt!
Venlig hilsen
Lars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 2 months ago #10574 by Duffer

Al Jones skrev:

hvis jeg ellers gad bruge min tid på karaktergivning, i stedet for nydelse.

Heldigvis udelukker det ene ikke det andet :wink: Det er nydelsen, det handler om. Karakteren er blot et afsluttende referencepunkt!
Venlig hilsen
Lars


Måske kan det opdeles groft i 6 trin:

aldrig igen
måske igen - men det kommer nok aldrig til et køb
udmærket - ikke nødvendigvis et køb
god - måske et køb
absolut på indkøbslisten
køb - uanset hvad...

Jeg gav Balvenie-Glenlivet 25-y (aftappet 2005) fra Cadenheads 88 point til vores private +25 smagning hos Dragen. Idag ville den nok ligge højere :-)
Der er mange faktorer som spiller ind.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.274 seconds