Kommentar: Hazelburn på markedet

More
18 years 7 months ago #6558 by MacChristensen

Den nye Ardbeg Single Cask var ikke på deres hjemmeside mere ned højst en uge. Men der var heller ikke mere end 216 flasker....
Var der nogen der nåede at få en flaske ?MacDeffe


Nej desværre, da jeg gik derind for at købe en, var de allerede udsolgt... Men som så mange andre af disse meget små aftapninger, der ryger hurtigt, så kan den allerede findes på ebay.......... :?

cgi.ebay.de/Ardbeg-1973-Cask-114 ... dZViewItem

Slainte
Jesper

Slainte,
Jesper

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6559 by Duffer
Solgt for 200 € på eBay.

Hvad sker der...??

Det er bedre end selv de bedste værdipapirer.

Mere end en firedobling af værdien siden sidste uge... :?

cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... %3AIT&rd=1

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6560 by dmwa
Sælger er Andreas Jacobs - i øvrigt den samme, der stod for at sælge en del fakes til bl.a. Craigellachie Hotel - og som deltog på WWW Falster 2003, hvor vi åbnede en Hazelburn fra omkring 1900 - der efterfølgende i kulstof 14 test blev vurderet til at stamme fra ca 1970.....

Så den mand vil jeg ikke anbefale at købe fra!

Mere end en firedobling af værdien siden sidste uge...


Men - man kan jo vælge at drikke - og få 40 - 55% - eller sælge igen og få 400%!!! :lol:

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6561 by Duffer

Men - man kan jo vælge at drikke - og få 40 - 55% - eller sælge igen og få 400%!!! :lol:
Flemming


Jeg vælger de 46%... 8)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6562 by MacNiels
Jeg har læst i forskellige forums, at flere køber to sæt, et til at drikke og et til at gemme.
Hey, det er 6 flasker ens whisky, det er blot etiketten til forskel!!

Så er det jo pludselig klart at der ikke ret mange flasker til os andre som gerne vil smage på det

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6563 by jones
Jeg var klar over at Hazelburn ville blive samlerobjekt på den her måde og gjorde det som jeg altid gør i lignende situationer når jeg vil sikre mig varen.

Jeg satte hele mit whiskynetværk i gang med at skaffe flasker.

Og denne gang gik det heldigvis også som det plejer. Der kommer rigeligt med flasker.

Da jeg af princip aldrig sælger whisky på auktion, lader jeg det overskydende gå videre til min indkøbspris, så det kommer folk til gode som jeg ved vil sætte "pris" på varen på den rigtige måde.

Niels, ring/skriv privat, hvis du mangler en Hazelburn. (Men jeg vælger etiketten.)

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6564 by MacNiels
Tak Al..

Jeg skulle bare lige af med en smule harme :evil: over de der henter flere sæts hjem.

Jeg forsøger pt at få en flaske hjem, hvis dette ikke lykkedes så kan du gøre én glad her :)

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6565 by jones
Jeg har lige talt med Vintage House, London. De var forbløffet over at høre at adskillige butikker allerede har fået udsolgt af Hazelburn.

De har nemlig ikke set den endnu! De regnede med at den skulle komme engang i oktober.

Inden man begynder at maile og ringe, så tager de IKKE mod ordre på Hazelburn af den simple grund at de ikke aner hvor meget de får og de forventer en kolossal run på den når den endelig dukker op.

Man skal bare være heldig og kigge forbi butikken den dag Hazelburn lander.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6567 by MacLars
Så er Hazelburn'en ved at dukke op i det svenske:

www.systembolaget.se/SokDrycker/ ... 62&Butik=0

549 sekr. Det bliver spændende at se hvad den lander på i Danmark...

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6568 by arvele
Også Norge vil få Hazelburn - totalt 60 flasker til en foreløpig ukjent pris.

Les mer her

Arve M Lervik
Norsk MaltWhisky Lag
www.nmwl.no

> Quidquid latine dictum sit altum viditur <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6578 by jones
Hazelburn hysteriet stiger.

Denne fyr tror han kan få £299 for tre flasker som kostede £32 pund stykket for en uge siden.

cgi.ebay.co.uk/Hazelburn-Springb ... dZViewItem


Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6579 by Duffer
Hvem ved om der er nogle der er så desperate...???

Også Laproaigh Quarter Cask kom i begrænset antal (10.000 så vidt jeg husker).
Ikke for at sammenligne de to produkter, men LQC kan nu købes overalt og til nærmest spotpris.
Mon ikke hysteriet dæmper sig lidt når alle 5.100 flasker Hazelburn er kommet på markedet...?

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6580 by Duffer

Så er Hazelburn'en ved at dukke op i det svenske:
549 sekr. Det bliver spændende at se hvad den lander på i Danmark...
MacLars


549 SEK x 0.7970 = 437.55 ~ 438 DKK

Jeg tror prisen kommer langt over 500 kroner herhjemme :evil:

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6582 by Hansgaard
Hej whisky-nydere,

Så fik jeg oprettet en profil, efter at have læst en del her på sitet i nogen tid.

Jeg talte med Skjold Burne i Århus om Hazelburn, og de siger at prisen kommer til at ligge på 5-600 kr..

Er der ingen som har kommentarer til hvordan den smager, denne hypede dram?

MVH - HMH

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6584 by Macdeffe
Jeg har smagt den foreløbige fadprøve på whiskymessen og mit indtryk var en en whisky der især bar præg af af de specialfade som var blevet brugt som bestandele.

Tripple destillerret uden røg ?. Ja måske, men alligevel en behagelig og fyldig smagskraftfuld sag. Rom og Portvinsfade tilfører denne whisky meget karakter

Macdeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 7 months ago #6586 by karlejnar
Ja jeg smagte den jo også på Kate's masterclass på whiskymessen i Kolding, og kan helt klart tilslutte mig Macdeffe's indtryk.

Jeg har noteret i min kinabog: "Den bliver stor". Dengang er jeg sikker på, det var smagen, jeg mente. Idag ser det ud til at der er mere fokus på samlerværdien af den, og at det er den, der bliver "stor".
Hvor er det dog en skam, at en så spændende ny whisky fra Campbeltown, skal blive husket for massehysteri og ikke smagen.

Vi smagte jo to andre udgaver ved "Springbangers Ball"
En svejtsisk sherrybombe, som smagte af - ja sherry og sød frugt.

Mere interessant fandt jeg den fadprøve Al havde fremskaffet til lejligheden. Den var fra en bourbon hogshead, og smagte af malt, blomster, sød frugt og vanille. Tilsat vand kom der et strejf af den for Springbank karakteristiske kokosnød.

Jeg glæder mig til at smage den nye officielle aftapning, når der byder sig en lejlighed. Måske Cockney-smagningen.

Mht hysteriet, så var det vel forventeligt i disse tider, hvor hurtig profit er i højsædet. Og stærkt hjulpet på vej af deres valg af tre forskellige etiketter. Enhver samler med respekt for sig selv jo eje dem alle tre. De bliver jo også solgt som et sæt iflg nævnte eBay eksempel.
Jeg lagde i øvrigt mærke til, at der i annoncen fokuseres enormt på, at samleværdien ikke ligger i indholdet, men "containeren". Ak ak - siger jeg bare. Man kunne lige så godt have solgt dem som displayflasker med te i, og så gemt den rigtige malt til os andre.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 6 months ago #6609 by PB
Umiddelbart forstår jeg heller ikke Springbanks beslutning om at lade deres Hazelburn-aftapning komme med tre forskellige etiketter.
Der er røster ude om, at Springbank så ville få lidt mere omtale af deres (iøvrigt ganske fremragende) produkter.
Fint nok. Men jeg er ganske sikker på, at alle Hazelburn-flaskerne under alle omstændigheder ville blive solgt hurtigt.
Springbank-destilleriet får jo så alligevel ikke mere ud af dette "stunt" rent økonomisk.
Jeg synes måske man fra destilleriets side burde kigge lidt mere på, hvem der får stillet en større mængde flasker til rådighed.
I denne tråd er der tidligere omtalt en Andreas Jacobs, der som forhandler var hurtig til at sætte Hazelburn på eBay og score 200€ pr. stk.
Han har faktisk senere haft endnu 3 af hver etiket på auktion. Disse 9 flasker gik for ca. 150€ stykket. Og hvem er det, der spinder guld på det?

Det har jo helt sikkert ikke været meningen fra Springbanks side, at de ville sende en hel del flasker til en forhandler, der så skulle sætte dem på auktion.
De burde da klart skelne imellem de importører og forhandlere, der sælger varerne på reel vis, og dem der bare øjner muligheden for en ekstra fortjeneste. Men hvis der ikke er nogen der gør Springbank-destilleriet opmærksom på det, hvordan skulle de så også kunne finde ud af det?


Pierre

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 6 months ago #6610 by PB
Umiddelbart forstår jeg heller ikke Springbanks beslutning om at lade deres Hazelburn-aftapning komme med tre forskellige etiketter.
Der er røster ude om, at Springbank så ville få lidt mere omtale af deres (iøvrigt ganske fremragende) produkter.
Fint nok. Men jeg er ganske sikker på, at alle Hazelburn-flaskerne under alle omstændigheder ville blive solgt hurtigt.
Springbank-destilleriet får jo så alligevel ikke mere ud af dette "stunt" rent økonomisk.
Jeg synes måske man fra destilleriets side burde kigge lidt mere på, hvem der får stillet en større mængde flasker til rådighed.
I denne tråd er der tidligere omtalt en Andreas Jacobs, der som forhandler var hurtig til at sætte Hazelburn på eBay og score 200€ pr. stk.
Han har faktisk senere haft endnu 3 af hver etiket på auktion. Disse 9 flasker gik for ca. 150€ stykket. Og hvem er det, der spinder guld på det?

Det har jo helt sikkert ikke været meningen fra Springbanks side, at de ville sende en hel del flasker til en forhandler, der så skulle sætte dem på auktion.
De burde da klart skelne imellem de importører og forhandlere, der sælger varerne på reel vis, og dem der bare øjner muligheden for en ekstra fortjeneste. Men hvis der ikke er nogen der gør Springbank-destilleriet opmærksom på det, hvordan skulle de så også kunne finde ud af det?


Pierre

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 6 months ago #6614 by jones
Jeg ved ikke hvorfor, men Milroys i London har først fået deres portion Hazelburn idag.

Så der er endnu en (spinkel) chance, hvis man ikke var tidligt ude.


M.v.h.,

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 6 months ago #6699 by MacLars
Se lige hvad man kan finde på Society-Forums:

We only have a small bottling hall here at the distillery, with very little storage space. The result is that all our whiskies are bottled as they are ordered by our distributors.
We will be bottling more Hazelburn before Christmas, for customers throughout the world. This is not a new bottling, as many customers appear to be thinking, but is the rest of the "first release" with the limited edition labels.


Hvis man så har købt et Hazelburn-sæt på ebay til ~€600, så må man føle sig ret snedig...

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 6 months ago #6700 by Duffer

Hvis man så har købt et Hazelburn-sæt på ebay til ~€600, så må man føle sig ret snedig...


Morale; Det er ikke altid bedst at være først ude...
Behøver jeg at sige LQC.

Jeg håber/regner med at den er de knap 40 £ værd jeg købte den til :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 6 months ago #6702 by Hans-Henrik
jacobsbuyingandselling = Andreas Jacobs, Papenburg, Tyskland, som solgte den falske Hazelburn, der blev smagt til WWW for for to år siden og som også var leverandør af de mere end tvivlsomme gamle flasker til Craigellachie Malt Collection Club på Cragellachie Hotel....... så :twisted: passer meget godt
Han har kælderen fyldt af flasker, mange af dem med italienske bandaroler, men hvor han får dem fra ved jeg ikke. Derudover ser det ud som om han køber restpartier i pallevis og sælger på ebay.

Slainthe
Hans-Henrik

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 5 months ago #6899 by BH
Nu er anden ombæring af Hazelburn kommet på markedet. Thewhiskyexchange har fået flasker igen men de er ikke kommet på hjemmesiden endnu. Når det sker forsvinder de nok hurtigt.

Hvis man vil have en af dem er det fornuftigste nok at ringe dertil.

Bjarne H.

Bjarne Hagen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 5 months ago #6901 by MacNiels
Til Springbank smagningen smagte vi på den omtalte Hazelburn.

Det er en meget god whisky, personligt synes jeg at den bourbon sample vi har smagt i privat sammenhæng er bedre end det de har stukket sammen her af bourbon, sherre, rum osv.

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 5 months ago #6903 by Duffer

Juuls Vin og Spiritus får Hazelburn på lager ultimo september - primo oktober.
Vores tildeling er blot 180 fl. til hele Danmark, som efter bedste evne vil blive fordelt til butikker, barer og restauranter.


Er sendingen nogensinde dukket op i Danmark...?

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 5 months ago #6940 by BH
Det er den, men på hjemmesiden står der

Hazelburn First Release 70CL 46,00 udsolgt

Bjarne H.

Bjarne Hagen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 5 months ago #6941 by Duffer

Det er den, men på hjemmesiden står der
Hazelburn First Release 70CL 46,00 udsolgt
Bjarne H.


Er der nogen her på Whiskynyt der ved hvad udsalgsprisen blev?

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 5 months ago #6951 by mactommy
Så vidt jeg kan se på Juul ´s hjemmeside blev den solgt for 695 kr.

Tommy

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • Bjærre
  • Visitor
  • Visitor
18 years 5 months ago #6954 by Bjærre
Replied by Bjærre on topic Kommentar: Hazelburn på markedet
Strengt taget har de vel stadig nogen :D - men 695 kr er vel en lidt heftig pris i forhold til hvad man kunne købe dem til i GB :cry: - men det er vel er spørgsmål om udbud og efterspørgsel :?:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 5 months ago #6963 by Duffer
Ja, p.t står der ikke udsolgt.
695 kr + 85 kr i porto = 780 kroner
Det er mere end dobbelt pris i forhold til UK, men man kan vel ikke fortænke forhandleren i at han gerne vil tjene godt på varen.
På den anden side skal han heller ikke forvente mig som kunde

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.368 seconds